A Doom egyjátékos módja kifejezetten úgy hirdette magát, mint egy, a speedrunnereknek is vonzó kampány: nagy kihívás, magas skill-plafon és már-már fejtörőként működő harci helyzetek. Az érdeklődés nem is maradt el, viszont így a legnehezebb, egyetlen halált sem engedélyező módot is hamar legyűrte egy játékos.
Az Ultra Nightmare fokozatot akkor, a játék megjelenése után két nappal az elsők között teljesítő Zero Master most visszatért és egy saját kihívást adott a nehézségi szinthez, amit a fejlesztők nem tudtak teljesíteni. A videós ugyanis elhatározta, hogy a sztori folytatásához kötelezőkön kívül egyetlen fejlesztést sem vesz meg a Doom főszereplőjére. Elmondása szerint az így viszonylag lassúvá váló fegyverváltás is lehetetlenné tesz néhány hasznos trükköt, de az igaz gondot az okozza, hogy nagyon kevés életerővel és páncéllal kénytelen gazdálkodni.
Így például a pályákon lévő Mega Health power-upok sokkal értékesebbé váltak és jelentősen tovább kellett őket megőriznie, mint normál esetben, ahogy a lőszert is sokkal jobban meg kell becsülnie. Ahogy fent láthatjátok, ez jó néhány sikertelen kísérletet is eredményezett, de Zero Master ennek ellenére ragaszkodik hozzá, hogy végig élvezte a játék által nyújtott kihívást. A rengeteg gyakorlásnak hála viszont mára úgy ismeri a Doomot, mint a tenyerét, így nagyjából egy órát sikerült lefaragnia a megjelenés után bemutatott speedrunjából. Persze ebben az is segített, hogy az összes Rune Challenge-et és titkos tárgyat kihagyta.
Mit gondoltok, előállhat valaki még egy ennél is durvább végigjátszással?