A Doom multija úgy működik, hogy minden játékos két fegyvert és egy eldobható tárgyat választhat magának, és azok a meccs teljes ideje alatt (vagy amíg nem vált loadoutot) nála maradnak. Felvenni csak szuperfegyvereket lehet, amikben pár lőszer van, viszont egy lövésből ölnek.
Én a béta alatt a rakétavető-super shotgun kombóra esküdtem, de úgy tűnik, a teljes játékban van ennél jobb. Ha valaki egy super shotgunt és egy combat shotgunt visz magával, és kihasználja azt, hogy a fegyverváltással átugorható az újratöltési animáció (igen, ilyen még van 2016-ban), akkor gyakorlatilag nincs számára megállás, folyamatosan tüzelhet. Bármelyik shotgunnal két lövésből megfektethető egy páncél nélküli ellenfél.
Remélhetőleg az id Software ezen hamarosan változtatni fog, különben sokan otthagyják a játékot és elmennek inkább Quake Live-ozni. A multi egyébként jelenlegi formájában nem elég izgalmas, azon még volna mit faragni.