A Kotaku írói elég nagy nyomozásba kezdtek és összesen 11 blizzardos fejlesztővel beszélgettek annak érdekében, hogy feltárják, mi is a helyzet most a Diablo sorozattal. Cikkükből kiderül, hogy törölt projekteken át vezetett az út a jelenleg is gőzerővel készülő negyedik részig.
Mint kiderült, az eredeti tervek szerint készült volna egy második nagy kiegészítő is a Diablo III-hoz, de ezt végül elkaszálta a Blizzard. Az egyik megkeresett fejlesztő szerint a cég fejesei teljes bukásnak tekintették a harmadik részt, és közölték a fejlesztőkkel, "oké, végeztetek a Reaper of Soulsszal, de most akkor egyből hagyjátok is ott az egész harmadik részt és fogjatok neki a negyediknek". Lehet, hogy érdemes lett volna még várni egy kicsit, mert a Reaper of Souls felrázta a játékosokat, és sokaknak elhozta azt a Diablo-élményt, amire eddig vártak. Maga a megkérdezett fejlesztő is azt mondta, hogy érdemes lett volna nekiesni a második kiegészítőnek, mert a Reaper of Souls teljesen új lélekkel töltötte fel a Diablo III-at.
Ehelyett elkezdődött a Diablo IV fejlesztése Hades kódnév alatt. A projekt élére az a Josh Mosqueira állt, aki a Reaper of Souls kiegészítőt is rendezte. Kezdetben azonban teljesen átszabták volna a sorozatot, egy Dark Souls stílusú, külső nézetes dungeon crawler játékot akartak csinálni a negyedik részéből. A fejlesztés 2014-től egészen 2016-is haladt, ekkor azonban a Blizzard törölte a projektet, Mosqueira pedig elhagyta a céget - megoszlanak a vélemények arról, hogy melyik volt az ok és melyik az okozat.
Hónapokkal később a fejlesztőcsapat újra nekiugrott a negyedik Diablónak, ezúttal viszont már hűek maradtak a gyökerekhez és izometrikus nézetben kezdték el készíteni a játékot, amin most is dolgoznak. A Fenris kódnév alatt készülő Diablo IV a fejlesztők elmondása alapján sokkal sötétebb hangvételű lesz, mint a Diablo III volt. Arra is mindenképp ügyelni szeretnének, hogy a játék szociális vonala is erősödjön, ennek érdekében a Destinyből merítenek ihletet és olyan közösségi tereket akarnak létrehozni, ahol a játékosok találkozhatnak mielőtt még elindulnak felfedezni közösen a dungeonöket.
Mivel a fentiek alapján csak pár éve kezdték újra teljesen az alapoktól a Diablo IV fejlesztését, nem érdemes arra számítani, hogy már a közeljövőben elkészülhet a játék. Marad tehát a várakozás és a remény, hogy méltó folytatást tesz majd le az asztalra a Blizzard.