Sokan nem értik, hogyan történhet meg az a csúfság, hogy egy Diablo kaliberű játékkal még majd két évvel a megjelenése után is milliók játszanak naponta. A válasz pofonegyszerű: a Blizzard művészi szintre emelte az újrajátszhatósági formulát, mely szinte odaragasztja az alkalmi démonvadászokat a képernyőre a jobb (és színesebb) digitális fegyverek és páncélzat reményében. Sokan követik el azt a hibát, hogy egyszeri végigjátszás után ítélik meg az ehhez hasonló játékokat és nem értik meg, hogy mi a jó abban, ha esténként egy kis baráti társaság négyszer-ötször is végigtarolja ugyanazokat a pályarészeket. Higgyétek el, jó társaságban van olyan élvezetes, mint a legösszetettebb MMORPG.
Haláli négyes
Vagyunk egy páran a szerkesztőségben, akik nagyon csúnyán rákaptunk a Diablo III-ra, jómagam kisebb-nagyobb megszakításokkal már az indulás óta trenírozom a halálosan szép demon hunter-emet, pont tegnap este lépte át a 120-as paragon szintet, amin ugyan a profik csak mosolyognak, de azért ebbe nagyon sok órát bele kellett pakolnom. Durván sokat. Egy idő után azonban kezd egy kicsit megkopni a hajdani dicsőség, és bár a Blizzard a folyamatos (és persze ingyenes) patchek segítségével szinte teljesen átalakította a játékot, most már csak nyomokban emlékeztet arra a 2012-es játékra, melyből mára már több mint 15 millió darab talált gazdára. Nem volt kétségünk afelől, hogy egy ekkora sikert ki is fog használni a Blizzard és sorban hozza ki a kiegészítőket a játékhoz. Most jött el az idő arra, hogy folytatódjon a Diablo III története, melynek központi figurája, Malthael, vagyis a halál angyala lett. Igen, lehet felkötni a páncél gatyót, mert maga a Halál lesz az ellenfelünk, akinek azért lapul egy-két trükk a tarsolyában.
A halál örök, de a játék ingyenes
A Blizzard jó szokásához híven egy hatalmas patch-el vezette fel a Reaper of Souls kiegészítőt, melyet bárki letölthet és élvezhet, feltéve, hogy birtokolja az eredeti Diablo III-at. Rengeteg újítás kapott helyett itt, kezdve a teljesen átalakított lootrendszerrel (Loot 2.0), az újragondolt fejlődéstáblával (Paragon 2.0), az új skillekkel, az átalakított nehézségi beállításokkal, az új legendary és szett tárgyakkal, az új eventekkel és még sorolhatnám tovább a fejlesztéseket. Ezeket most nem nagyon akarom részletezni, hiszen majdnem egy hónaposak már ezek a változások és nagyon szépen előkészítették a terepet a Reaper of Souls-nak. Ami viszont már egyáltalán nem ingyenes, de valamiből a Blizzardnak is élni kell.
A java még hátravan
A Reaper of Souls kiegészítőben új melee karakterrel, a crusaderrel bővült. A World of Warcraft játékosok persze rögtön levágják, hogy ez nem más, mint egy áttervezett paladin, de ettől eltekintve ez egy igen profin megtervezett karakter, akit nagyon fognak szeretni bármelyik csapatban, mivel ez az első olyan karakter, akit ténylegesen arra képeztek ki, hogy tankoljon. Ez a karakter alapjaiban borítja fel a megszokott játékmenetet, hiszen a tetőtől-talpig páncélba öltözött harcost még a saját láncos buzogányával is nehéz lesz agyonverni. Elképesztő módon bírja az ütlegeket, egy teljes végigjátszás alatt szinte soha nem volt veszélyben az élete, mint kés a vajon hatolt át az elit és a champion hordákon. Hihetetlen fun vele játszani, nem fogok csodálkozni, hogy ha az elkövetkezendő hetekben milliószámra születnének a friss kereszteslovagok.
Ötödik szín
A crusader mellé kapunk egy új felvonást is, ahol maga a Halál lesz a főszereplő. Nem azt mondom, hogy ez a legizgalmasabb és legtartalmasabb történet, amit a Blizzard az elmúlt 10 évben a piacra dobott, de az az öt-hat óra, amíg tartott igazán minőségi volt. A negyedik végigjátszás után meg úgyis azonnal rátenyerelünk a tovább gombra, amint megjelenik valami átvezető videó. A zene és a bevezető videó most is kimagasló minőségű, ezen a téren a Blizzard még verhetetlen. Nagyon bejött az Act V sötét, kissé gótikus hangulata, igazi mestermű, szerintem sokkal jobb lett, mint a negyedik felvonás az unalmas és jellegtelen angyalokkal. Van egy olyan érzésem, hogy ezt sokkal többen is fogják választani a farmolásra. Lesz egy új mesterember is (aki történetesen asszony), ő a Diablo III enchantere, ő lesz a felelős azért, hogy a tárgyainkon csúfoskodó használhatatlan statok végleg eltűnjenek a süllyesztőben.
Végjáték 2.0
Kár lenne tagadni, hogy huzamosabb játék után bizony belefásulhatunk az örökös farmolásba, de a Blizzard természetesen erre is talált megoldást. Tavaly bevezették az Infernal Machine küldetéssorozatot, ami alaposan megdobta a játékkedvet, de idei év sem telhetett el komoly változtatások nélkül. Itt vannak ugye az elátkozott ládák és az oltárok, melyek véletlenszerűen jelennek még és magasabb szinten bizony alaposan össze kell szednünk magunkat annak érdekében, hogy sikerrel teljesítsük a hullámokban támadó lények legyilkolását. A RoS-ba két új lehetőség is bekerült. Az egyik az Adventure Mode, ami tulajdonképpen nem más, mint a teljes Diablo III, amiből kigyomlálták az átvezető animációkat és a történetet.
Ennek első blikkre nem sok értelme van, de aki már ötnél többször végigdarálta a játékot, az tudja, hogy az utolsó dolog, amire vágynak a játékosok az a történet finomságainak elemzése. Adventure módban az összes teleport kapu aktiválva van, bárhová elmehetünk és teljesíthetjük a véletlenszerű küldetéseket. Ez lehet egy neves szörny levadászása, egy boss megölése, egy dungeon kitakarítása vagy akár egy esemény teljesítése. Minden Act-hoz tartozik öt Bounty, ami olyasmi mint egy zsákbamacska, csak a végén tudjuk meg mi is lesz a jutalmunk. Meg kell még említeni a Nephalem Rift lehetőséget is, ami nem más, mint egy randomizált dungeon, mi olyan 15-20 percig tart és a cél az, hogy a szörnyek 100%-át, illetve a Rift mini bossát legyőzzük.
A Blizzard ismét odatette magát, tisztességes iparosmunkát tett le az asztalra, ami ugyan nem emelkedik ki az átlagos Blizzard játékok közül, de garantáltan oda fogja tapasztani a rajongókat a monitor elé. Nekem egy kicsit kevés, valamiért azt hittem, hogy az utolsó pillanatban még bejelentenek további karaktereket és tartalmat, de nem lett igazam. Talán majd legközelebb, akarom mondani 2016-ban.
A GameStar 2014/03-as számában sokkal részletesebb, 4 oldalas nagy tesztet olvashattok a Reaper of Souls kiegészítőről.