Minden évben hagyományosan elérkezik a Dealer Day időpontja, amely egy igen nagyszabású rendezvénye, kiállítása a jelentős magyarországi hardware- és szoftverforgalmazóknak. Flatline-nal és Anettel a helyszínen jártunk, hogy elsőként számolhassunk be a legfrisebb termékekről, megjelenésekről, tapasztalatainkról.
A két fődisztribútor főhadiszállásán került megrendezésre az esemény, név szerint a BSC (Business Software Center), illetve a HRP égisze alatt. Ötletes és korszerű megoldásokat ötvöztek a kialakításnál is, hiszen a székház kisebb-nagyobb helyiségeit rendezték be például játékszobának, illetve kiállítóteremnek, de a belső udvaron felállított sátorban kapott helyet a fő szeminárium-helyszín is; nem beszélve a folyamatosan frissülő hatalmas svédasztalról, ahol nagyjából óránként változott a menüfelhozatal.
A sátor mindezek mellett helyet adott többek közt a Samsung, az Acer, a Fujitsu, az LG, a Kyocera és a Canon termékeinek, mind notebook, netbook, nyomtató , és monitor téren. Itt mindenképpen rögtön kiemelném a Kyocera Mita nyomtató termékcsaládot, ezen belül is az FS-6970DN típust, amely a sorozat többi tagjához hasonlóan alapkiépítésben tartalmazza a duplex egységet, és a belső nyomtatószervert is. Kivételesen alacsony nyomtatási- és üzemeltetési költségeket biztosít a felhasználó számára, ami szintén nem hanyagolható.
Az LG környezetbarát monitorokkal robbantott: alig egy héttel ezelőtt dobta piacra a gyártó új, prémium monitor sorozatát, a W86 szériát. A LED háttérvilágítású LCD-monitor keskeny kialakításával és egyedi megjelenésével varázsol eleganciát otthonra, és az irodába egyaránt. Ráadásul ezek a kijelzők ultravékonyak, s design szempontjából sem utolsók: a minden eddigi megszokottnál jóvalta vékonyabb képernyő teljes összhangban van a csillogó, rubinvörös állvánnyal, s ehhez zongoralakk-fekete megjelenés társul. Szemünk-szánk tátva maradt, annyira egyedire és szépre sikerült.
Az LG felvonultatta külső CD és DVD íróit-olvasóit is, amelyeket még nyár közepén dobtak piacra Magyarországon. Ezek az eszközök szintén a csúcstechnológia jegyében készültek, nagyban hozzásegítve a felhasználót ahhoz, hogy maximálisan elégedett lehessen a külső adatarchiválással. Nem utolsó sorban az áruk is igen kedvező, mondhatni az egyik legjobb választás lehet ebben a kategóriában.
Miután végigvizsgáltuk a kiállított darabokat, Mocsáry József, a BSC marketing specialistája meghívásának eleget téve felsétáltunk a kettő játékszobához, hogy az Activision premierjeit, várható világsikereit vegyük górcső alá.
Természetesen a Guitar Hero 5 volt a nap fő attrakciója, amely egészen lenyűgöző – erről Sophiaso már beszámolt a GSO hasábjain – úgyhogy túl sok újat nem tudnék írni kiegészítésképpen: kipróbáltuk a sokhangszeres üzemet, kettő dobfelszereléssel, négy gitárral (itt Flatline is megcsillogtatta skilljeit), és valami egészen újszerű, csapatcentrikus végeredmény született. Jó kis cucc lesz ez, tessék indulni a holnapi (szeptember 11.) megjelenésre, és kötelező beszerezni!
Ha már Hero, akkor legyen DJ: októberben debütál a teljesen újszerű, GH-hoz hasonló sablonokat követő DJ Hero is, amely egyfajta ellenreakció a sok rockon nevelkedett és azt dicsőítő playereknek. Vagy mégsem? Ugyanis ha az illető rocker, rockfan egy picit is nyitott akár más műfajok befogadására, akkor biztosan nagyon jól fog szórakozni eme még igencsak újszerűnek ható játékkal, és a hozzá tartozó kontrollerrel.
Tévedés azt hinni, hogy csak tücctücc zenéket tudunk majd kreálni a játékkal, nem, mindenféle tört ütemes music széteffektezésére, mega scratchekre és crossfaderezésekre nyílik mód, a legváltozatosabb műfajokban. De erről majd kicsit később, bővebben.
Mindezek közben természetesen folyamatosan jöttek-mentek az előadások, három fő helyszínen, s itt is a legváltozatosabb termékfelhozatallal, és azok kivesézésével találkozhattunk: Symantec, Asus, Toshiba, Microsoft – hogy csak egy pár húzónevet említsek a teljesség igénye nélkül...
A Symantec bemutatta, mivel is készülnek 2010-re, még tovább brillírozzák és tökéletesítik a Norton Antivirus családot, de megújul a 360-as széria is.
A Logitech őszi kollekcióját hozta el a 2009-es Dealer Day-re, melynek kiemelkedő kettő darabja a Anywhere Mouse MX és a Performance Mouse MX.
Különlegességük alapját az adja, hogy gyakorlatilag bármilyen felületen használhatóak, akár üvegen is.
Szó esett továbbá az IP alapú videofelügyelet világsikereiről, de még a gazdasági válság kibekkelése is felszínre jött az Autodesk tervezőszoftverek kapcsán.
A Microsoft nem csak az október 31-ére datált Windows 7-tel rukkolt elő az előadások forgatagában, hanem külön Xbox360 játszósarkot rendezett be a HRP-BSC székház egyik melléképületében, az oktatóterem szomszédságában. Itt is a legnépszerűbb játék a Guitar Hero 5 volt, ám helyet kapott az érdeklődők körében természetesen a szintén Activison által jegyzett, nemrég megjelent Wolfenstein is.
Mindent összevetve: kellemes élményekkel hagytuk el a székházat, és megállapítottuk, hogy a megcélzott látogatói (alapvetően szakmai) réteg minden igényét teljes mértékben volt hívatott kielégíteni a Dealer Day 2009. Csak az a baj, hogy innentől kezdve lehet osztani-szorozni és összeadni-kivonni, hiszen hozzávetőlegesen tizenöt dologgal kapcsolatosan állapítottuk meg egybehangzóan, hogy be kell szerezni rövid határidőn belül. Kezdődhet a spórolás...