Ha a Dead Space 2 hivatalos bejelentésének, valamint átrajzolt főhősének örültetek, akkor most egyenesen falra fogtok mászni. Először is érdemes megemlíteni, hogy a folytatás immáron multiplayer támogatással is rendelkezik, amiben az egyik játékos alakítja szkafanderes hősünket, a többiek pedig necromorphként kergetik a zegzugos folyosókon. A fejlesztők szerint remekül működik ebben a játékmódban is az ún. stratégiai csonkolás, vagyis a végtagok levágása, lerobbantása.
Ha hihetünk a kiszivárgott információknak, akkor a Dead Space 2 elődjénél sokkal látványosabb, s a helyszínek is változatosabbak. Ami nem is csoda, hiszen az Ishimura után egy gigantikus űrállomás, a Sprawl ad otthont Isaac Clarke újabb kalandjainak. Három évvel járunk a Dead Space eseményei után, ám hősünket még mindig rémálmok gyötrik. Hiába remélte, hogy véget ért a necromorphok dúlása, a lények újra megjelennek, s véres rendet vágnak az űrállomás gyanútlan lakói között. Mondanom sem kell, hogy a háttérben ismét a monolith (Marker), valamint a kormány mesterkedése áll.
A folytatás valóban akciódúsabb lesz, többször is úgy érezzük majd, hogy nagyobb hordákkal is képesek lennénk elbánni egy-egy újabb fegyver megszerzésekor. Előfordul azonban olyan szituáció is, amikor teljesen kiszolgáltatottnak érezzük magunkat, helyzetünket pedig kilátástalannak tartjuk.
A fejlesztők szeretnék elérni, hogy a szörnyek felbukkanása ne legyen oly könnyedén kiszámítható, mint az első részben, továbbá a küldetések és a feladatokat is szeretnék izgalmasabbá varázsolni.
Módosul némileg a súlytalanságban végrehajtott mozgás is. Most már lebegésre, sodródásra és közben irányváltásra, valamint tüzelésre is lehetünk nyílik.
A Saturnus egyik felnyitott és kibányászott holdja köré épített Sprawl lakónegyedeivel, bevásárlóközpontjaival, közigazgatási negyedével, iskoláival, templomaival bizonyára izgalmasabb lesz majd, mint az Ishimura fedélzete. Az állomás természetesen nem lesz elhagyatott, Isaac szeme láttára uralkodik majd el a káosz, és folyik patakokban a vér.
Óriási előrelépés, hogy végre jobban megismehetjük hősünk személyiségét, aki ezúttal beszélni is fog. Szkafanderének fejlesztésére több lehetőségünk nyílik majd.
Az új ellenfelek között lesznek például csukott szemmel, ajkak nélkül rohangáló halott gyerekek (viszlát német és ausztrál játékosok), csoportosan vadászó stalkerek (az egyik eltereli a figyelmedet, a többiek pedig hátulról rontanak rád).
A fegyvereket illetően is lesz néhány változás: alapból erősebbek lesznek, valamint olyan eszközökkel bővül a kelléktárunk, mint a dárdavető (falhoz szögezi az ellenfelet).