A Dead Island a kritikusokat és a játékosokat is levette a lábáról, de az egy évvel ezelőtt megjelenő, közvetlen folytatásnak szánt Riptide nem aratott osztatlan sikert. A Techland kicsit új irányt vett, és elkezdték fejleszteni a Dying Lightot, míg a Dead Island sorozatot a Spec Ops: The Line-t is jegyző Yager Development vette át. Hogy ez pontosan milyen hatással lesz a játékra, arra csak 8-9 hónap múlva derül majd fény, a jelek mindenesetre biztatónak tűnnek.
A történet szerint a fertőzés nem állt meg Banoi szigetén, hanem eljutott a napfényes Kaliforniába is. A katonaság karantén alá vette a várost, így az utcákon csak a vérszomjas zombik, rémült lakosok és rettenthetetlen kalandorok mászkálnak. A korábbi részek sztorija hagyott azért némi kívánnivalót maga után, a Yager azonban a Spec Ops kapcsán már megmutatta, hogy értenek a narratívához, így remélhetőleg erre az aspektusra nem lesz panasz.
Kalifornia minden jelentősebb pontja helyet kap majd a játékban, így a San Francisco hírességeként ismert Golden Gate híd, a Hollywood-domb és Venice Beach is az általunk meglátogatandó helyszínek közt szerepel. A belvárosi forgatagtól a homokos tengerparton át a külvárosi lepukkantabb részekig számos különböző környezetben fröcsög majd az agyvelő.
Csak a fejét...
A kiadó egy demót is bemutatott az E3-on, amelyet még az előző évben dobtak össze, így grafikailag igencsak minimalistára sikeredett, elsősorban a harcrendszer újításait volt hivatott bemutatni. Ezt még nem is tudjuk megmutatni nektek, csak a kinti források leírásaira hagyatkozunk, amelyek szerint kaszabolásra most sem lehet panasz, sőt, a rendszer jóval kifinomultabb mint a korábbi részekben. Egy bozótvágóval simán lekaphatjuk a zombik skalpját, egy alacsony vágással pedig könnyedén levághatunk egy-két lábat. A földön fekvő zombik persze egyáltalán nem veszélytelenek, hiszen amíg teljesen szét nem loccsantjuk az agyukat, üldözni fognak minket. Ahogy illik.
Bekerült egy Fury nevű kombó alapú rendszer, amellyel látványosan végezhetjük ki a csorgó nyálú horda tagjait. Az egyik ilyen támadás során például elrúgjuk magunktól a zombit, majd egy jól irányzott felütéssel (persze nem ám kézzel, hanem egy kétkezes pöröllyel) állcsúcson verjük úgy, hogy jó 3 métert elszáll a drágaság. A fejlesztők szerint egy jól időzített csapással simán felküldhetünk valakit a háztetőre, ez pedig igencsak szórakoztatóan hangzik. A játékban ismét négy karakterosztály kap majd helyet (hunter, berserker, speeder, bishop), amelyek mindegyike egyedi Fury támadással rendelkezik, amelyek a szintlépésekkel folyamatosan erősödnek. Természetesen ezek a speciális támadások nem spammelhetők, csak bizonyos időközönként használhatjuk őket.
Ember embernek farkasa
A teljesen nyílt világú játék utcáin nem csak a zombik, hanem más emberek is a vesztünket akarják. Persze lesznek segítőkész NPC-k, de a raidereket érdemes messziről elkerülni, mert bár nem az agyunkat akarják felfalni, néhány lőszerért vagy konzervért simán kibeleznek. Tiszta DayZ. Ellenük persze felhasználhatjuk a zombikat, ha valahogy sikerül őket odacsalni. Ilyenkor a két tábor egymásnak esik, nekünk pedig csak a maradékkal kell leszámolnunk a végén. Nagy szerephez jut majd továbbá a tűz is. Rengeteg hordóval, gázpalackkal és egyéb robbanékony dologgal találkozunk majd, így viszonylag könnyedén tudunk majd leszámolni nagyobb hordákkal is, ha odafigyelünk a környezetünkre.
A fegyverek fejlesztését ebben a részben is megtartották. Ahogy azt már megszokhattuk, a megfelelő alkatrészekkel és tervrajzokkal elkészíthetjük álmaink forgó pengéjű, tűzfújó kerti kapáját, sőt, már satupadra sem lesz szükségünk, bárhol lecraftolhatjuk ezeket. Bár a láncfűrész és egyéb motoros dolgok elsőre nagyon jó ötletnek tűnnek, a zaj odavonzza a zombikat még a szomszéd államból is, na meg persze az üzemanyag sem kifogyhatatlan, így hamar találhatjuk magunkat egy horda közepén egy szál alsóban. Egyszerre akár több fegyvert is kézbe vehetünk, így akár egy shotgun-machete kombóval is darabolhatjuk a zombikat, és mivel az amcsiknál a fegyvertartási törvények kicsit engedékenyebbek, lőszerért sem kell mindig imádkoznunk, akad majd bőven.
Az expón felmerült a többjátékos mód lehetősége is, túl sokat azonban nem osztottak meg ezzel kapcsolatban. Elképzelhető megy mini-MMO, ahol 5-10-20 játékos található ugyan azon a szerveren, de ne rohanjunk ennyire előre. Az első játszható verzióval az augusztusi Gamescomon találkozhatunk majd, azt követően pedig a PAX-ra viszik ki a játékot a fejlesztők. Addigra remélhetőleg sokkal okosabbak leszünk, és konkrét gameplay-t is tudunk majd mutatni. A Dead Island 2 megjelenés 2015 tavaszán várható PC, Xbox One és PS4 platformokon.
Nektek hogy tetszik a Dead Island 2?