A From Software már jó néhány játékot jegyez az akció-RPG műfajában, a Dark Souls III-ban pedig nem csupán a sorozat első két részéből, hanem a Demon's Souls-ból és a Bloodborne-ból is átveszik a legjobb elemeket. Nemrég még több infót elárultak a játék készítői a GameInformernek arról, hogy melyik, a Dark Souls II-ben látott rendszerek mennek, és melyikek maradnak.
Az például biztos, hogy az előző részhez hasonlóan az első pillanattól fogva lehetőségünk lesz a gyors utazásra két tábortűz között, illetve újraoszthatjuk a karakterünk fejlesztésére elköltött lelkeket is, bár Miyazaki abban még nem biztos, hogy ehhez ismét szükségünk lesz-e a Soul Vessel tárgyra. Visszatér a New Game+ mód is, szokás szerint új tárgyakkal, és átrendezett ellenfelekkel, viszont a farmolás kapcsán elveszik az a lehetőség, amit az előző részben a Bonfire Ascetic tárgy nyújtott az ellenfelek felerősítésére. A Dark Souls III-ban finomít a From Software a fegyvereink tartósságának kezelésén is, az első és a második DS közötti egyensúlyt keresve.
A Dark Souls-sorozat védjegyének számító multis mechanizmusok is visszatérnek, tehát nem a Bloodborne-féle csengő-rendszert ülteti át az új játékba a japán csapat, viszont ezúttal nem lesz szükségünk egyszer felhasználható tárgyakra, hogy megszállhassuk mások játékát. Ilyenkor egyébként a karaktereket a sorozatból megszokott soul-szint alapján sorsolja össze a játék, ami ha arra utal, hogy a Soul Memory-rendszernek búcsút inthetünk. A Dark Souls III-ban visszatérnek egy korábbi megoldáshoz a rejtett átjárók kapcsán is, a falak végigtapogatása helyett ha egy támadással eltaláljuk a rejtett ajtó helyét, az megnyílik előttünk.
A varázslatainkat ezentúl nem a használatok fix száma, hanem egy mana-csík korlátozza majd, és Miyazaki szerint azon fognak dolgozni, hogy mindegyik iskola teljesen más élményt nyújtson, ne ugyanazok a spellek legyenek átdolgozva a különböző stílusokhoz.
Szerintetek jó irányt választottak a készítők?