Hirdetés

Computer Game Show

|

Július 29-én ott lehettünk egy új hazai kezdeményezésen, amit Computer Game Show névre kereszteltek a szervezők. Mivel most tartották meg először, a szervezés érezhetően nem volt tökéletes, de ettől függetlenül jó buli volt.

Hirdetés

Helyszínnek a dorogi Zrínyi óvodát választották, mivel az ötletgazda ide valósi. Az összegyűlt nézősereg előtt a hazai játékfejlesztő cégek egy része képviseltette magát, így előadást tartott Nagy-Szakáll Ferenc a Stormregion színeiben, Edvi Tímea a Digital Reality képviseletében, illetve Polgár Denisz a Most Wanted Entertainment megbízásából. Ebben a sorrendben mutatták be saját fejlesztésű, már megjelent (Rush for Berlin

- Stormregion) vagy éppen fejlesztés alatt álló (War Front: Turning Point
, Field Ops
- Digital Reality; és Joint Task Force
- Most Wanted Entertaiment) játékaikat.

Az előadások közti szünetekben a jövőben megjelenő számítógépes játékok videobemutatóit vetítették le a közönségnek. A műsor végeztével pedig a megjelent játékfejlesztők ajándékokat osztottak ki az ottmaradt és előzetesen regisztrált nézők között. A show-n én is részt vettem, s szerencsére sikerült "elkapnom" a legcsinosabb előadót, Edvi Timit, a Digital Reality marketingesét egy interjú erejéig.


GameStar: Miért pont Dorog lett a show helyszíne?

Edvi Tímea: A szervezők ide valósiak, és szerették volna ott helyben megtartani a partit.

GS: Úgy tudom, most volt először CGS. Szerinted milyen volt a szervezés?

Timi: Igen, most tartották először. Ehhez képest nagyon jól összerakták, a kis terem zsúfolásig megtelt, ott volt az óriási kivetítő, egész komoly hangtechnika, kamera... Bár ventilátorokból egy kicsit kevés volt, de a szünetekben ingyen ásványvizet szolgáltak fel. Egyébként a szervezők szerint olyan jól sikerült, hogy ígéretet kaptunk, jövőre ismét találkozunk. Talán már egy másik, nagyobb helyszínen.


GS: Hogy kerestek meg titeket?

Timi: Nagyon egyszerűen. Írtak egy e-mailt, mi pedig reagáltunk. Nagyon örültünk ennek a lehetőségnek. Fontosnak tartjuk, hogy találkozhassunk a játékosokkal, akiknek a játékokat készítjük, akikért dolgozunk. Az ilyen események lehetővé teszik számunkra, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsünk, s így a játékosok is elmondhatják a véleményüket. Fontosak a visszajelzések.

GS: Ez nagyon szép volt :) Érezhető volt a családias légkör, de ennek gondolom még örültél is. Úgy tudom, még viszonylag új vagy a Digital Reality-nél.

Timi: Igen, közel négy hónapja próbálom erősíteni a csapatot, mint hetedik lány a cégnél. Egyébként hivatalosan marketing manager vagyok, és mint ilyen, feladatom a játék népszerűsítése és megismertetése a közönséggel, erre remek alkalom volt a mostani. Korábbi munkáimnál is fontosnak tartottam a “közönséggel” való közvetlenebb találkozást.


GS: Miért, korábban mivel foglalkoztál?

Timi: A gimi után újságíró sulit végeztem, aztán levelezőn tanultam kommunikáció-művelődésszervező szakon. Közben kezdtem el rádiózni, majd nagyjából három évvel ezelőtt keveredtem a játékok közelébe. Először a kereskedelmi oldallal foglalkoztam egy forgalmazónál, majd onnan csöppentem a játékfejlesztésbe.

GS: Akkor már értem. Az előadásodat a War Front: Turning Point
bemutatásával kezdted. Még egy exkluzív cutscene-t is levetítettél a közönségnek, amit egyébként mi annak idején a nálatok történt látogatás során már félkész állapotban megtekinthettünk. Lehet már tudni a játék pontos hazai megjelenési dátumát?


Timi: A tervezett megjelenési időpont szeptember vége, de még zajlik a kiadóval az egyeztetés.

GS: Itthon a Digital Reality adja ki a saját játékait. Akkor miért kell tárgyalni a nemzetközi kiadóval?

Timi: Ez így igaz, de attól még szinkronizálnunk kell a nemzetközi kiadással. Elvégre nem adhatjuk ki hetekkel előbb itthon, vagy sokkal később.


GS: De legalább magyar nyelvű lesz itthon a War Front?

Timi: Úgynevezett “semi-localized” kiadásban jelenik meg Magyarországon a játék, ami azt jelenti, hogy magyar feliratok készülnek hozzá, a hangok pedig eredetiek maradnak. Ez fontos a hitelesség szempontjából is.

GS: A Stormregion-féle Rush for Berlin
hez már bejelentettek egy kiegészítőt, ami mellesleg hamarosan elkészülhet. Terveztek-e ilyesmit a War Fronthoz? Mitől függ ez?


Timi: Igen, tervezzük. Most tárgyalunk erről a kiadóval. Persze fontos az alapjáték fogadtatása is.

GS: Amióta nálatok jártunk, mik történtek a Field Ops
fejlesztése körül?


Timi: Azóta elkészült az Afgán setting, Ti a sajtónapon még csak az ukrán settinget láthattátok. Már gyakorlatilag csak a végső simitások és optimalizációk zajlanak.

GS: Köszönjük szépen és további sok sikert kívánunk a csapatnak!

Timi: Mi is köszönjük!
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)