A befektetők hatalmas pénzeket toltak a projektbe még decemberben, hogy az minél korábban a vásárlók kezébe kerülhessen. Hivatalos megjelenési dátum még mindig nincs, de ha ilyen újításokat tudnak még implementálni, akkor egészen biztosan megéri várnunk még megy kicsit.
A Vegasban bemutatott új prototípus nem csak teljesítményben, hanem kinézetben is eltér elődjétől. Az eddigi szögletes formát most egy barátságosabb, lekeretített felület váltotta, ám még mindig van hová fejlődni formatervezés tekintetében. A szemüveg felületén megannyi apró LED kapott helyet, melyek helyzetét egy külső kamera figyeli folyamatosan. Ennek segítségével sokkal pontosabban következő a játékos mozgása és helyezkedése, és korábban nem látott újításokat sikerült megvalósítani.
Eddig is tudtunk forgolódni bármilyen irányba, de nem volt lehetőségünk kihajolni a fal mögül, közelebb hajolni valamihez, hogy jobban szemügyre vehessük azt. A LED-es mozgáskövetésnek köszönhetően mindezekre lehetőség nyílik, így egy sokkal komplexebb és valósághűbb élményt kapunk.
Emelett sikerült csökkenteni a játék közben fellépő elmosódás és lag problémákat, melynek köszönhetően szintén jóval teljesebb élményt kapunk. A szemüvegbe került egy új OLED kijelző is, és bár a konkrét felbontást nem árulták el a fejlesztők, szemmel látható javulást sikerült elérni. A végleges változatba valószínűleg még ennél is jobb megoldást találnak majd, hiszen 4K-s felbontást ígértek még tavaly.
Az újításokat a résztvevők többek közt az Eve: Valkyrie-ben próbálhatták ki. Ez többek közt azért is jó hír, mert a korábbi találgatásokkal ellentétben így biztosan kap majd Oculus Rift támogatást a játék. Az új felbontásnak és a motion blur csökkenésének következtében teljesen olvashatóvá váltak a műszerek, így nem csak megrajzolt dizájnelemként, hanem gyakorlatilag HUD-ként szolgálnak a játékban.
John Carmack mint technikai vezető került a céghez, de ennyi év játékfejlesztés után nehéz elszakadni a gyökerektől. Carmack szilárd meggyőződése, hogy nem elég az eszközt megvalósítani, belső kontentet is kell hozzá gyártani. Épp ezért alakult egy szoftveres csapat a stúdión belül, amelyet számos taggal kívánnak bővíteni a következő egy év során.
Természetesen a jövőben is támogatni fogják a külső cégeket. A nemrég csatlakozott David DeMartini korábban az EA partneri kapcsolatokért felelős igazgatója volt, az Oculus Rift-nél is hasonló feladatkört lát majd el.
A folyamatosan fejlődő Oculus Rift nem csak a játékipar, hanem más piaci szegmensek érdeklődését is felkeltette. A Ford már most is aktívan használja az eszközt, és valószínűleg egyre többen veszik majd észre a szemüvegben rejlő potenciált.
Ti mit gondoltok? 2014 az Oculus Rift éve lesz?