Hirdetés

Carmack beszólt a Vistának

|

John Carmacktól, a PC-s játékipar egyik legrégebbi és legsikeresebb veterán fejlesztőjétől meghökkentő kijelentést hallhattunk: szerinte most még teljesen felesleges DirectX 10-re és Vistára fejleszteni, mert a DirectX 9 egyelőre teljesen jó.

Hirdetés



Akár bejött a Doom 3, akár nem, az tagadhatatlan, hogy John Carmacknak még mindig óriási befolyása van napjaink PC-s játékiparára – különös tekintettel a hardver fejlesztésre. Az NVIDIA és az ATI például egyfolytában vele konzultál, amikor egy új GPU-t fejlesztenek ki. De Carmack akkor is nyilatkozgat egy-egy új API, hardver, vagy konzol fejlesztésével kapcsolatban, amikor nem kérdezik – és az az igazán kínos a gyártó cég számára, amikor kiderül, hogy végül igaza lett… Pontosan ez történt a Playstation 3 esetében is. Carmack egy még 2006 májusában adott interjújában azt elismerte, hogy a PS3 teljesítménye valamivel talán jobb, mint az Xbox 360-é, ugyanakkor a processzor architektúrája miatt sokkal nehezebb rá programozni, mint a Microsoft konzoljára. Egyelőre pedig pontosan emiatt küszködik a Sony vadonatúj konzoljával: gyakorlatilag nincs rá egyetlen igazán átütő erejű játékcím sem, illetve a jelenlegi játékkínálat is elég gyér. (A PS3-nak egyébként múlt héten voltak a konzol megjelenése óta a leggyengébb eladásai…)
Mielőtt viszont bárki azzal vádolná Carmackot, hogy a Microsoft irányába részrehajló, mostani kijelentésével alaposan keresztbe tett a nagy mamutcégnek, amelyik foggal-körömmel igyekszik rávenni a PC-s játékos közönséget, hogy a Vistát vegyenek, ha játszani akarnak…



„Egyelőre nem érdekel a DirectX 10”
John Carmack és Todd Hollenshead, az id Software két vezéregyénisége a Game Informerrel ült le beszélgetni a játékipar különböző vonatkozásairól, amely a PC-t és konzolt egyaránt érintették. Carmack többek között azt is elhintette, hogy egy teljesen új címen dolgozik (melynek semmi köze a korábbi játékaihoz), illetve, hogy a sorozatuk következő tagja, a Quake Wars nem támogatja majd a DirectX 10-et.
A DirectX 10 kapcsán Carmack kijelentette, hogy per pillanat nincs semmi olyan feature benne, amely arra motiválná, hogy az új API-t alkalmazza a Quake Wars-hoz, mivel teljesen elégedett azzal, amit jelenleg a DX9, illetve az Xbox 360 nyújt.
„A DirectX9-el nagyon szép munkát végzett a Microsoft, nagyszerűen lehet fejleszteni és a visszafelé kompatibilitással sincs probléma. Amit pedig a legjobban élvezek, az az Xbox 360-ra való fejlesztés: designer szempontból ez a legtökéletesebben kialakított architektúra, amellyel valaha is dolgom volt.” Hmm… szép, szép, ezt biztos elégedetten olvassák a Microsoft fejesei reggeli kávézás közben, ám Carmack következő kijelentéseire térve szerintem félrenyelve és prüszkölve igyekeztek valahogy kitisztítani a barnás foltot az inggallérjukról: „Jelen pillanatban semmi kedvem áttérni a DX 10-re. Várok egy kicsit, aztán meglátjuk, hogy tényleg szükség van-e rá…”



„Nem vagyok elmosva a Vistától”
Aki DirectX 10-re vágyik, annak a Windows Vistára is át kell váltania, Carmack azonban nincs elájulva a Microsoft új operációs rendszerétől sem. „Nos, az az igazság, hogy itt cégnél nálunk csak pár ember használ Vistát… Valahogy ez is olyan dolog, amire úgy nem nagyon vagyunk ráizgulva. Tipikusan az a „muszáj-kategória”: ha lesz rá piac, akkor nem túl lelkesen ugyan, de mi is fejlesztünk külön Vistára.”
Carmack hasonlóan a DX9-hez, a Windows XP-ről is elmondta, hogy tökéletesen elégedett vele, szerinte semmi szükség a Vista újításaira. „A Microsoft megpróbálja kikényszeríteni a játékosoktól, hogy a DX10 miatt áttérjenek a Vistára.” Carmack szerint rengeteg nagyszerű újítás volt anno, amelyért megérte Windows 95-ről XP-re áttérni, viszont a Vista esetében igazából nincs semmi ilyesmi. „Én csak azt érzem az egészen, hogy azon görcsölnek a Microsoftnál, hogy mindenáron újítsál operációs rendszert, én viszont köszönöm szépen, de még pár évig elleszek a Windows XP-vel…”
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)