A Capcom nyilvánosságra hozta a 2013 márciusában zárult üzleti év pénzügyi adatait. A kép felemás, ugyanis hiába nőtt a cég összbevétele, a digitális tartalmak értékesítése terén elmaradtak a tervezett céloktól.
A Gl.biz beszámolójából kiderül, hogy a Capcom a 2012-es üzleti év 840 millió dolláros bevételét jócskán felülmúlta, az elmúlt évben 940 millió dollár folyt be a japán céghez. Ugyanakkor nem felhőtlen az öröm Oszakában, ugyanis videojáték fronton több, mint 50%-os bevételcsökkenéssel kellett számolni, ami azért különösen fájó, mert a digitális tartalmak 67,2%-át teszik ki a konzol, PC és mobil játékok.
Ha megnézzük az eladási adatokat, láthatjuk, hogy az elmúlt évben összesen 14 millió eladott játékkal büszkélkedhettek, ám csak a Devil May Cry, a Resident Evil 6 és a Dragon’s Dogma voltak képesek átlépni az egymilliós álomhatárt. Mindez azonban nem nevezhető igazi sikernek, hiszen sem a DMC, sem a Resident Evil 6 nem volt képes beváltani a hozzájuk fűzött reményeket, ami az eladásokat illeti.
A Capcom következő évre szóló tervezete az ideivel azonos bevételre számít, de a szoftvereladásokat tekintve csak kevesebb mint 13 millió eladott példányt becsül. Ebbe a számba már a gyengén kezdő Lost Planet 3, a nagyon várt Dead Rising 3 és a Monster Hunter 4 eladásai is beletartoznak, ám ezek közül csak az utóbbit tartják igazán esélyesnek, hogy elérje az elvárt 2,8 millió eladott példányt jövő március végéig.
A Gl.biz elemzésének szomorú megállapítása, hogy a Capcom jelenlegi állás szerint nem indul túl jó feltételekkel a next-gen piacon. Ettől függetlenül talán korai lenne temetni a céget, ugyanis a híradások szerint több, mint 100 új alkalmazott felvételét tervezik a PC, digitális és mobil részlegre, illetve a letölthető tartalmak terén is egy átgondoltabb tervezettel kívánnak előrukkolni, amiről Haruhiro Tsujimoto, a Capcom ügyvezető igazgatója beszélt néhány szót: „Nehéz kimondani, de eddig sajnos nem rendelkeztünk igazán kidolgozott tervekkel a letölthető tartalmakat illetően. Mostantól hosszútávban kell gondolkodnunk, ezért már a fejlesztés korai szakaszaiban szem előtt kell tartani a kérdéskört.”
Tsujimoto azt is elmondta, hogy a jövőben elsősorban a tartalomra fognak koncentrálni, ami szerinte a hosszú távú siker kulcsa.
Szerintetek mit hoz a Capcom számára a jövő?