Rövidesen elfoglalja helyét az üzletek polcain a három McCall fivér történetét elmesélő Call of Juarez: Bound in Blood.
A szerencsésebbek már tesztelhették is, minek eredményét a májusi GameStar hasábjain vehetitek szemügyre. Most viszont csak a többszereplős játékmódokkal kapcsolatos tudnivalókra fókuszálunk.
Tartsd a fejeden a kalapod!
A Call of Juarez: Bound in Blood a mostanában egyre divatosabb, xp-alapú fejlődési rendszer helyett egy jópofa, a vadnyugati témához sokkal inkább illő megoldással állt elő. A játékosok fejére vérdíj van kitűzve, minek összege annak tükrében változik, hogy milyen jól küzdenek, illetve milyen hatékonyan teljesítik a feladatokat. Minden egyes kilőtt ellenfél annyival gyarapítja bankszámlánkat, amekkora a skalpjáért járó vérdíj összege. A pénzt fejlesztésekre tudjuk fordítani, amelyek csak az aktuális összecsapás idejére maradnak meg. Az első szintű upgrade a karakterosztály gyenge pontjait küszöböli ki, míg a kettes szintű felturbózza természetes erősségeit. A játszma végén az összegyűjtött pénzt újabb karakterosztályok megnyitására lehet fordítani. Összesen 13 eltérő karaktertípus közül választhatunk, ám az elején csupán öt érhető el azonnal.
Röviden a játékmódokról
Shootout - Klasszikus Deathmatch, amiben fragek helyett vérdíjat gyűjtünk.
Posse - Klasszikus Team Deathmatch. Fragek helyett pedig a vérdíj harácsolása a győzelem kulcsa.
Wanted - Az eredeti Call of Juarez egyik játékmódja. A játékosok közül valakit köröznek (Wanted), csak ő tud pontot szerezni. Aki levadássza, az lesz az új körözött személy. Amikor valaki a többiek célpontjává válik, az első öt másodpercben sebezhetetlen lesz.
Manhunt - Két csapat és egy körözött személy kergetőzik. Az egyik csapat legjobbja tölti be ezt a pozíciót. Ha sikerül egy percig életben maradnia, akkor a csapat pontot szerez. Ha lelövik, akkor a másik csapatnak lesz egy körözött tagja (a legjobb eredménnyel rendelkező játékos).
Wild West Legends - Az egyik csapatnak feladatok sorát kell végrehajtania, melyek között akadnak opcionálisak, illetve olyanok is, amelyeket többféle módon lehet megoldani. Az ellenérdekelt fél pedig azon igyekszik, hogy megakadályozza ezt, míg le nem jár az idő.
Mi van, mi van?
Miközben a történetben több hölgy is fontos szerepet játszik, a többszereplős játékmódok egyikében sem találkozunk velük, tehát a sem ellenfélként, sem játszható cowgirlként nem tűnnek fel. A kampányban megismert fegyverek viszont a lasszó kivételével mind helyet kaptak (összesen 15 halálosztó eszköz) a multis csatározásokban is. Értelemszerű, hogy a különböző karakterosztályok más-más fegyverek használatában jártasak. Mindannyian egyedi kinézettel rendelkeznek, és nem hordanak kalapot, hogy jobban lehessen látni az arcukat (ezt speciel nem kommentálnám). Lovagolni csak az egyik módban, mégpedig a Wild West Legends-ben lehet. Ostor ugyebár nincs, van helyette lasszó, a többszereplős játékmódok viszont kénytelenek nélküle meglenni. Pedig milyen jó kis birkaterelgetős mókát lehetett volna ebből kihozni.
Itt egy apacs, ott egy komancs, meg két tappancs és készen is vagyunk.
Mi van akkor, ha már végigjátszottuk a szingli kampányt, és betéve ismerjük az összes multiplayer térképet? Játszunk tovább, míg végérvényesen be nem int az unalom. Szerencsére ez utóbbi elkerülhető a ChromEd segítségével, ami egy könnyen kezelhető pálya- és térképszerkesztő eszköz. Szingli és mutis játékhoz egyaránt kreálhatunk magunknak játszóteret.