Megint egy zombis túlélőjáték? De hát ott van a DayZ, a H1Z1, meg még ki tudja hány cím, hova akarnak ezek még egyet? Meg egyébként is minek, azok is megálltak a fejlődésben. - valószínűleg ilyen és ehhez hasonló gondolatok cikáznak a fejetekben, de a Breaking Point fejlesztői többet, jobbat ígérnek, mint bármi, amit eddig láttuk.
A név onnan lehet ismerős, hogy mint rengeteg túlélőjáték, ez is egy Arma 3 modból nőtte ki magát. A csapatnak elege lett abból, hogy minden egyes patch tönkrevágja a játékukat, ezért 2016 elején úgy döntöttek, hogy inkább csinálnak egy sajátot. Durván egy évvel ezelőtt csatlakozott hozzájuk vezető dizájnerként a Twitchen Sacrielként ismert streamer, aki belerakott már pár ezer órát ezekbe a játékokba, úgyhogy tudja, mitől döglik a légy. Ma az ő csatornáján leplezték le a Breaking Pointot, aminek holnap indul a Kickstarter kampánya.
A Breaking Point egy PvP-re kihegyezett, zombis túlélőjáték, ahol egy szerveren 100 játékos osztozik majd egy 150-200 négyzetkilométeres szigeten. Az Unreal Engine 4-re épülő játékban lesznek hardcore (kizárólag FPS nézetű) szerverek, de mint a legtöbb ilyen játéknál, itt is a TPS lesz az alap. Mindezt azonban egy dinamikus kamera kezeli majd, ami annál jobban eltávolodik, minél gyorsabban mozogsz, vagyis futás közben jól körbe tudsz nézni, de egy fa mögött bújva nem igazán tudsz körbenézni és exploitolni a rendszert.
A játékban 7 különböző frakcióhoz csatlakozhatunk, akik más-más feladatokkal látnak el minket. A nomádok például szinte kizárólag PvE küldetéseket teljesítenek (nyilván PvP környezetben), a törvényen kívüliek viszont épp azért kapnak jutalmat, ha megölnek másokat. Az akciót és a lootot dinamikus eseményekkel irányítják majd a játéktéren, és bár a játékosok közti interakció lesz a középpontban, a horror elemek is fontos szerepet kapnak majd.
A realizmusra nagy hangsúlyt fektetett a csapat, így a fegyverek és lövedékek modellezéséhez és működésének szimulálásához (mint a ballisztika, vagy a különböző felületek átlövése) katonai szakértőket is bevontak. A gyógyulás az egyszerű kötözéstől a gyógynövények gyűjtésén át mindenre kiterjed, lesznek fertőzések és betegségek is. A játékosok rádión kommunikálhatnak egymással, de ezen kívül több funkciója is lesz, például elveheted egy halott rádióját, hogy belehallgass a frakciója beszélgetésébe, vagy a rádió zajával elcsalhatod, vagy épp másra húzhatod a zombikat, akik közt a hordában rohangáló agyatlanoktól az okosabb, lopakodó ellenfelekig minden lesz.
Kifejezetten érdekes a Twitch integrációs oldal: számos streamert bevonnak a játék népszerűsítésébe, akiknek az előfizetői különböző in-game skinekre tehetnek szert. Ezek az attribútumok meg is maradnak, így például ha megölsz egy XY-rajongót, a nevével fémjelzett dögcédulát vagy épp fegyvert megtarthatod trófeaként. Természetesen már a megjelenéskor lesz mod-támogatás, illetve további jó hír, hogy natív Linux támogatás is.
A játék szerver oldalon kezeli majd a sebzést, így nem igazán fordulhat elő, hogy a fedezék mögött meglőnek, csak mert az ellenfél még kint látott a fal előtt, azonban ami még ennél is érdekesebb, az a replay-rendszer. A játék folyamatosan rögzíti a környezetünkben történő dolgokat, amit egy 30 percre titkosított fájl formájában meg is kapunk (erre azért van szükség, hogy ne tudjuk lesúgni a társainknak a replay alapján, hogy honann lőttek le). Ezt követően azonban szabadon bejárhatjuk spectator módban a területet, akár frame-enként visszanézhetjük az eseményeket (akár az ellenfél szemszögéből is), kirajzoltathatjuk a golyók útját. A fejlesztők szerint ez nem egy álom, működő technológia, már használják is, ráaádul a tömörítésnek köszönhetően az egy órás klipek alig pár megát foglalnak. Ez amellett, hogy a csalók kiszűrésének remek módja, a kontentgyártók kezébe is egy elképesztően erős eszközt ad.
Egy másik nagyon érdekes feature az RP (szerepjátékos) szerverek támogatása. Ide a játékosok mellé adminok is beléphetnek, akik a pályán repkedve belehallgathatnak a játékosok beszélgetéseibe és mint egy asztali játéknál a DM-ek, bele is avatkozhatnak az akcióba. Ha például egy játékos karaktere a feleségét keresi, akkor a DM spawnoltathat egy zombit, annak a loot-táblájába betehet egy levelet, amit aztán konkrétan meg is írhat, mondjuk egy búcsúlevélnek, amiben instruálja a játékost. Ha ezt tényleg sikerül egy egyszerűen kezelhető, sokoldalú eszközként implementálni, az nem csak a túlélőjátékokat, hanem a szerepjátékos műfajt is forradalmasíthatja.
A Kickstarter holnap este rajtol, akkor rengeteg dolgot megtudunk majd a projekttel kapcsolatban. Addig is érdemes felkeresni a játék weboldalát.
Nektek hogy tetszik a koncepció?