Mint azt a legtöbben tudjátok, az első két epizód után a Fallout 3-at már nem a Black Isle, hanem a Bethesda jegyzi. Azt eddig is tudtuk, hogy az eredeti fejlesztők dolgoztak a folytatáson, sőt, több videó is kikerült a Van Buren kódnéven futó projektből, ez azonban még egy izometrikus nézetű játék volt. Amit kevesen tudnak, hogy nem ez volt az egyetlen próbálkozás.
Az Obisidan feje, Fergus Urquhart most egy interjúban mesélte el, hogy a Black Isle anno egy 3D-s játékon is dolgozott.
Akkoriban a 3D volt a menő. Úgy döntöttünk, hogy ideje 2D-s motorról 3D-s motorra váltani, úgyhogy el is kezdtünk dolgozni egy NDL nevű 3D-s technológián.
Nem sokkal később a csapat mögött álló Interplay kiadó pénzügyi problémákba ütközött, így az izometrikus Falloutból végül Icewind Dale lett, az NDL technológiát pedig eladták a Gamebryo-nak. Később a Bethesda ezt használta fel a Fallout 3-hoz.