Ken Levine stúdiója, az Irrational Games (rövid ideig 2K Boston) azon fejlesztők közé tartozik, akik már elkötelezték magukat a Japánban még idén, a világ többi pontján pedig jövőre debütáló PlayStation Vita marokkonzol mellett.
Az E3-on elhangzott bejelentést követően síri csend övezte a projektet, ami nem csoda, hiszen a stúdió legfontosabb fejlesztése pillanatnyilag a Bioshock Infinite.
A hordozható változat egyelőre még csak papíron létezik, s a koncepció korántsem nyerte el végleges formáját - vallotta be Levine a napokban. Az egyelőre Bioshock Vita néven emlegetett alkotásról nem árt tudni, hogy nem lesz az sem a víz alatt játszódó első két epizód, sem a felhők fölött játszódó új rész lebutított, egyszerűsített portja. Az Irrational Games tehát a merészebb utat választja és egy olyan különálló, teljesen új élményt nyújtó, a franchise-on belül egyedinek ható epizóddal kísérletezik, ami a Vita képességeire építi fel a játékmenetet.
Annak ellenére, hogy az utóbbi négy évben 45-ről 110 fősre hízott a stúdió, valószínűtlen, hogy önerőből képesek lennének a Bioshock Vitát is elkészíteni az Infinite mellett. Levin szerint elképzelhető, hogy a stúdió történetében először kiszervezik a munkát egy másik csapatnak, ugyanakkor tartanak attól, hogy a végtermék esetleg nem érné el a Metacriticen szereplő Irrational játékok mindenkori összátlagát (87,7 %).