Ami sikerült az Ubisoftnak, az nem jött össze a párizsi Monte Cristo Multimedia vállalatnak, nem ők lettek Franciaország, később pedig Európa vezető kiadója.
Az 1995-ben egy bankár (a Credit Suisse First Boston alelnöke, Jean-Marc de Fety) alapított fejlesztő- és kiadóvállalatnak sose sikerült igazán komoly címekkel előrukkolnia. Az ezredforduló környékén komoly elismertségnek örvendő magyar Digital Reality mélyrepülésével esett egybe az együttműködés mérsékelten gyümölcsöző időszaka. Ennek a stúdió haloványabb teljesítménye miatt a kiadó által rendelt játékok előre meghatározott paramétereire jellemző ötlettelenség is oka volt. Patriotizmus ide vagy oda, sem a D-Day, sem a War on Terror nem nevezhető a hazai játékfejlesztés ékkövének.
A Monte Cristo bezárása pillanatnyilag a házon belül fejlesztett Cities XL rajongóit érinthetné érzékenyen, ha nem állna ugrásra készen egy másik, egyelőre kilétét felfedni nem óhajtó piaci szereplő, hogy átvegye a népszerű városépítős játék jogait és további terméktámogatását.