Hirdetés

Bennfentesek szerint túl sokba kerül az AAA kategóriás játékok csúcstechnológiás grafikája

|

A stúdiók jelentős része továbbra is úgy gondolja, hogy a lenyűgöző grafika az eladások záloga, pedig az adatok nem ezt támasztják alá.

Hirdetés

A The New York Timesnak nyilatkozva több játékfejlesztő és iparági szereplő is arról vallott, hogy a szektor legnagyobb stúdiói nem képesek megbirkózni a csúcstechnológiás grafikák előállításnak költségeivel, valamint az ezzel járó stresszel. A helyzet különösen súlyos az elmúlt évek elbocsátási hullámai, valamint a piacon nemrégiben hatalmasat zakózott, nagy költségvetésű AAA kategóriás játékok fényében.

A fejlesztési ciklusok egyre hosszabbak, a költségek folyamatosan emelkednek, miközben a megtérülés egyre bizonytalanabb. Mindeközben az indie piac virágzik: a játékok jóval kisebb büdzséből készülnek, és nem félnek új ötletekkel kísérletezni. A nagy költségvetésű alkotások ezzel szemben hatalmas kockázattal járnak, és úgy tűnik, hogy a hagyományos üzleti modell - vagyis az egyszeri vásárlás - már nem fenntartható ebben az esetben.

Hirdetés

A témához Jacob Navok, a Square Enix korábbi vezetője is hozzászólt:

"Egyértelmű, hogy a csúcskategóriás látványvilág csak a 40-es és 50-es éveikben járó játékosok egy hangos rétegét mozgatja meg. De mivel játszik a 7 éves fiam? Minecraft. Roblox. Fortnite."

Bár Navok véleménye kétségívül túlzó, azt látnunk kell, hogy a legnépszerűbb játékok az alacsony és középkategóriás hardvereken is gond nélkül játszhatóak, ráadásul nem is kimagasló látványvilágukkal lopták be magukat a játékosok szívébe.

Rami Ismail, a Vlambeer fejlesztőstúdió társalapítója is reflektált a problémára, megemlítve az AI-technológiákat:

"Az, hogy tartalmat kapunk az AI-tól, mielőtt megértenénk, hogyan működik és honnan származnak az adatok, komoly kihívás. Hogyan készíthetnénk rövidebb, kevésbé grafikaorientált játékokat, miközben a fejlesztők kevesebb munkával is megfelelő fizetést kapnak? Ha ezt nem tudjuk megoldani, az iparág lassú hanyatlása elkerülhetetlen."

Az iparág tehát változás előtt áll. A jelenlegi fejlesztési modellek hosszú távon fenntarthatatlanok, és egyre nyilvánvalóbb, hogy a technológiai csúcsteljesítmény nem mindig jár együtt az üzleti sikerrel.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)