A mi szempontunkból kissé szerencsétlen időpontban, de lezajlott a váratlanul bejelentett PlayStation State of Play, amin összesen tíz játék kapott helyet, zömében japán fejlesztők alkotása. Ez persze cseppet sem meglepő, hiszen a közelgő Tokyo Game Show szolgált a körülbelül húszperces bemutató apropójaként.
Az egyik legizgalmasabb újdonság a Rise of the Ronin volt attól a Team Ninjatól, amely egyebek mellett a Dead or Alive, a Ninja Gaiden és a Nioh sorozatokon csiszolta képességeit, és tud egyet s mást arról, hogy miként kell kifogástalanul működő harcrendszereket tervezni, illetve megvalósítani.
Már hét éve zajlanak az ambiciózus szerepjáték munkálatai, és előreláthatóan csak 2024 folyamán hozhatnak gyümölcsöt a fejlesztők erőfeszítései, akiknek előtte még le kell szállítaniuk a multiplatform Wo Long: Fallen Dynasty-t is.
A Sony Interactive Entertainment kiadásában érkező, és ebből fakadóan csak PlayStation 5-re és PC-re készülő Rise of the Ronin 1863-ba kalauzol minket, amikor az erősödő nyugati befolyás alá került Japánban polgárháború zajlik.
Fomihiko Yasuda, a Team Ninja első embere a PlayStation Blogon úgy fogalmazott, hogy a játék révén elmerülhetünk a történelmi események inspirálta világban, ahol a katanával és más közelharci fegyverekkel vívott küzdelem (amiről a csapat híres) találkozik a modern tűzfegyverekkel.
Elmondása szerint az évek során szerzett tapasztalatot és tudást felhasználva szintet akartak lépni azáltal, hogy megkísérlik bemutatni Japán történelmének legnagyobb jelentőséggel bíró forradalmát, annak legsötétebb és legrondább fejezeteivel együtt.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.