Tegnap az EA és a DICE megmutatták, ők hogyan képzelik el a lövöldék következő generációját. A Battlefield 4 előzetes cikkünkben már megmutattunk sokmindent, a trailerek után mi is az állunkat kerestük. A Frostbite 3 már a next-gen érzés előszele, de Patrick Bach szerint az engine nem is annyira fontos.
A DICE fejlesztője az Eurogamernek adott interjújában a következőket mondta: „Eljutottunk oda, ahol már nem fontos beszélnünk a Frostbite motorról. Már túljutottunk azon a ponton, hogy a technológia csodáiról való elmélkedéssel nyűgözzük le az embereket. Ami igazán fontos, hogy mit kezdünk ezzel a technológiával.”
Bach elmondása szerint ez pont olyan, mint az autók motorjai, ahol az emberek azt kérdezik, hogy milyen gyorsan is hasít a vas, milyen érzés vezetni, ahelyett, hogy az érdekelné őket, milyen csavarok tartják egyben. Bár tény, hogy gyönyörűen fest az új Frostbite, a következő generációs élménynek szerinte (és szerintünk is) többről kell szólnia, mint a poligonszámokról.
„Amikor next-gen-ről van szó, akkor nem az új konzolokra gondolunk, nem a technológiára, mivel az csak fejlődik az előző megoldáshoz képest. Több memória van benne, erősebb GPU, erősebb CPU. Ez még mindig ugyan az az alap, de többet is lehet vele kezdeni. A következő generációs megoldásoknak többről kell szólniuk, mint a magasabb poligonszámok. Számunkra ez azt jelenti, hogyan fejlődik a játékmenet? Hogyan fejlődik a narratíva? Hogyan fejlesszünk új élményt az új technológia köré?”
Ezen kérdésekre reméljük megkapjuk a válaszokat is a Battlefield 4 megjelenésekor, ami (lehet, hogy éppen ezen új technológiai útkeresés miatt) elkerüli a Wii U-t.
A Battlefield 4 PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és PC-re érkezik még az idei év végén.