Hirdetés

Battlefield 2042 előzetes – kampány nélkül, mindent a multiért

|

128 fős többjátékos móddal, de egyjátékos kampány nélkül jelenik meg októberben a Battlefield 2042.

Hirdetés

Általában nem örülünk, ha egy fejlesztőcsapat bejelenti, hogy dobja az egyjátékos módot teljes árú játékából, de a Battlefieldekben sosem volt igazán jó a kampány, a Battlefield V-nél egyenesen erőltetettnek érződött. Simán lehet, hogy a rajongók felháborodnak, és az EA meggondolja magát, ahogy a Star Wars Battlefrontnál tette, viszont ha csak annyira futná, amennyire a Battlefront II-nél, talán mindenkinek jobb ez így.

Mindenesetre az EA DICE legalább a multiból kihozza a maximumot, és a Battlefield 2042 elképesztő élményt kínálhat, ha mindaz, amit a fejlesztők elképzeltek, a gyakorlatban is működni fog.

Hirdetés

A többjátékos élmény következő generációja

Nem tudjuk, az EA cross-gen játéknak szánta-e a következő Battlefieldet, vagy a készlethiány miatt kényszerült ebbe a helyzetbe, de azt érdemes tudni, hogy az előző és új generációs változat nem fogja pont ugyanazt az élményt kínálni. Míg Xbox One-on és PlayStation 4-en az egy meccsben harcoló játékosok számánál marad a korábbi 64-es maximum, Xbox Series konzolokon, PS5-ön és PC-n már 128 fő is csépelheti egymást. Az, hogy ez technológiailag működik, jól hangzik, de nem tudjuk még, mit jelent a gyakorlatban. Egyelőre az sem ismert, ezen felül bármi másban hátrányt szenvednek-e azok, akik még nem tudtak vagy nem akartak generációt váltani.

Természetesen ennyi ember csak tágas pályákon fér el kényelmesen, és ha valami, a nagy játékterek elengedhetetlen elemei egy Battlefieldnek. Kezdéskor hét terület lesz: az egész világot bejárhatjuk az Egyesült Államok és Oroszország konfliktusában No-Patnek nevezett, "állam nélküli katonaként" vergődve, összecsaphatunk Dél-Koreában, Egyiptomban, Szingapúrban, Qatarban, Indiában és még az Antarktiszon is.

A diverzitás önmagában dícséretes, egyúttal lehetőséget ad arra, hogy mindenféle időjárási körülmények bekavarhassanak a csaták alakulásába: lesz tájfun, embereket és járműveket egyaránt elragadó tornádó, összeomló épületek, káosz és rombolás, ami váratlanul ér majd minket - sőt, lehet, hogy elmarad. Emellett minden területen más miatt indulunk bevetésre, de ez igazából csak a keretet adja meg. A játék legnagyobb pályája a 6 négyzetkilométeres, fagyos Irreversible lesz.

Ahogy azt a név is finoman sugallja, a közeljövőben fogunk harcolni, főleg olyan eszközökkel, amik ma már legalább működő prototípusként léteznek, így lesz robotkutya, drónok, szárnyas ruha is a szokásos járművek mellett. Járműveket nem csak szerezhetünk, kérhetünk is egy tablet segítségével, helikopterektől a repülőkön át a quadokig bármit lehívhatunk. A DICE azt tanácsolja, a mesterlövészeket is így intézzük el: dobjunk rájuk mondjuk egy tankot.

A fegyvereket testreszabhatjuk, akár menet közben is átalakíthatjuk, hogy ne kerüljünk hátrányba, ha nyílt térről zárt épületekbe keveredünk; cserélhetünk lőszertípust, távcsövet, egyéb kiegészítőket. Továbbá a megjelenéskor tíz specialista közül választhatjuk ki a nekünk szimpatikusat, de ezek száma frissítésekkel növekszik. Egyelőre négyet mutattak be: Casper a megfigyelésben jeleskedik (EMP-t lövő kémdrónja van, illetve képes érzékelni, ha ellenfelek járnak a közelében), Webster Mackay a frontvonalban ügyes, mozgékony, és egy szigonnyal könnyen pozíciót változtathat, Maria Falck úgy élesztheti újra társait, hogy teljes életerővel álljanak fel, Boris pedig egy automata löveggel akadályozhatja a támadókat. Azt, hogy ki milyen fegyvereket használhat, nem korlátozzák többé.

A DICE teljes mértékben live service-es játékként képzelte el a Battlefield 2042-t, így ingyenes és prémium battle pass is lesz. Egyelőre négy szezonra terveznek, de biztos, hogy nem hagyják ennyiben. A pályákat és karaktereket mindenki ingyen elérheti majd, csak a skineket és egyéb, külsőt megváltoztató elemeket kötik a fizetős szinthez.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Multi háromféleképp

Az, hogy az egyjátékos mód kikerül, nem jelenti, hogy kevesebb tartalmat kapunk. Három különböző élményben lehet majd részünk, melyek közül az All-Out Warfare a klasszikus Battlefield-feelinget hozza, és ehhez tartozik a korábbi részekből ismerős Conquest és a Breakthrough; a második a szériában példa nélküli Hazard Zone, melyben nagyobb szerep jut a csapatjátéknak, kisebb egységek tagjaiként küzdhetünk majd; a harmadik ról pedig egyelőre nem árultak el részleteket, csak annyit, hogy a DICE LA fejleszti (tehát nem a fő, stockholmi stúdió), és hogy  

"egy szerelmeslevél a Battlefield rajongóinak, egy olyan mód, amiben a veteránok otthon érzik majd magukat".

Szóval nem battle royale.

További részleteket előbb június 13-án, a játékmenet leleplező trailerével együtt fognak elárulni, majd július 22-én, az EA Play Live-on ismét szó esik a játékról. Az alfateszt, melybe véletlenszerűen hívják be a franchise korábbi játékosait, júliusban indul, a béta valamikor az október 22-én esedékes megjelenés előtt, és az előrendelők korai hozzáférést fognak kapni. A next-gen változatért többet kell fizetni, ahogy az lenni szokott, és lesz Gold Edition, valamint Ultimate Edition is, előbbi egy Year One Pass-szal megspékelve, utóbbi még azon felül egy digitális művészeti albummal, betétdalokkal, és a Midnight Ultimate Bundle-lel. Továbbá az Ultimate Edition vásárlói már október 15-étől elkezdhetnek játszani.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)