Általában nem örülünk, ha egy fejlesztőcsapat bejelenti, hogy dobja az egyjátékos módot teljes árú játékából, de a Battlefieldekben sosem volt igazán jó a kampány, a Battlefield V-nél egyenesen erőltetettnek érződött. Simán lehet, hogy a rajongók felháborodnak, és az EA meggondolja magát, ahogy a Star Wars Battlefrontnál tette, viszont ha csak annyira futná, amennyire a Battlefront II-nél, talán mindenkinek jobb ez így.
Mindenesetre az EA DICE legalább a multiból kihozza a maximumot, és a Battlefield 2042 elképesztő élményt kínálhat, ha mindaz, amit a fejlesztők elképzeltek, a gyakorlatban is működni fog.
A többjátékos élmény következő generációja
Nem tudjuk, az EA cross-gen játéknak szánta-e a következő Battlefieldet, vagy a készlethiány miatt kényszerült ebbe a helyzetbe, de azt érdemes tudni, hogy az előző és új generációs változat nem fogja pont ugyanazt az élményt kínálni. Míg Xbox One-on és PlayStation 4-en az egy meccsben harcoló játékosok számánál marad a korábbi 64-es maximum, Xbox Series konzolokon, PS5-ön és PC-n már 128 fő is csépelheti egymást. Az, hogy ez technológiailag működik, jól hangzik, de nem tudjuk még, mit jelent a gyakorlatban. Egyelőre az sem ismert, ezen felül bármi másban hátrányt szenvednek-e azok, akik még nem tudtak vagy nem akartak generációt váltani.
Természetesen ennyi ember csak tágas pályákon fér el kényelmesen, és ha valami, a nagy játékterek elengedhetetlen elemei egy Battlefieldnek. Kezdéskor hét terület lesz: az egész világot bejárhatjuk az Egyesült Államok és Oroszország konfliktusában No-Patnek nevezett, "állam nélküli katonaként" vergődve, összecsaphatunk Dél-Koreában, Egyiptomban, Szingapúrban, Qatarban, Indiában és még az Antarktiszon is.
A diverzitás önmagában dícséretes, egyúttal lehetőséget ad arra, hogy mindenféle időjárási körülmények bekavarhassanak a csaták alakulásába: lesz tájfun, embereket és járműveket egyaránt elragadó tornádó, összeomló épületek, káosz és rombolás, ami váratlanul ér majd minket - sőt, lehet, hogy elmarad. Emellett minden területen más miatt indulunk bevetésre, de ez igazából csak a keretet adja meg. A játék legnagyobb pályája a 6 négyzetkilométeres, fagyos Irreversible lesz.
Ahogy azt a név is finoman sugallja, a közeljövőben fogunk harcolni, főleg olyan eszközökkel, amik ma már legalább működő prototípusként léteznek, így lesz robotkutya, drónok, szárnyas ruha is a szokásos járművek mellett. Járműveket nem csak szerezhetünk, kérhetünk is egy tablet segítségével, helikopterektől a repülőkön át a quadokig bármit lehívhatunk. A DICE azt tanácsolja, a mesterlövészeket is így intézzük el: dobjunk rájuk mondjuk egy tankot.
A fegyvereket testreszabhatjuk, akár menet közben is átalakíthatjuk, hogy ne kerüljünk hátrányba, ha nyílt térről zárt épületekbe keveredünk; cserélhetünk lőszertípust, távcsövet, egyéb kiegészítőket. Továbbá a megjelenéskor tíz specialista közül választhatjuk ki a nekünk szimpatikusat, de ezek száma frissítésekkel növekszik. Egyelőre négyet mutattak be: Casper a megfigyelésben jeleskedik (EMP-t lövő kémdrónja van, illetve képes érzékelni, ha ellenfelek járnak a közelében), Webster Mackay a frontvonalban ügyes, mozgékony, és egy szigonnyal könnyen pozíciót változtathat, Maria Falck úgy élesztheti újra társait, hogy teljes életerővel álljanak fel, Boris pedig egy automata löveggel akadályozhatja a támadókat. Azt, hogy ki milyen fegyvereket használhat, nem korlátozzák többé.
A DICE teljes mértékben live service-es játékként képzelte el a Battlefield 2042-t, így ingyenes és prémium battle pass is lesz. Egyelőre négy szezonra terveznek, de biztos, hogy nem hagyják ennyiben. A pályákat és karaktereket mindenki ingyen elérheti majd, csak a skineket és egyéb, külsőt megváltoztató elemeket kötik a fizetős szinthez.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!
Multi háromféleképp
Az, hogy az egyjátékos mód kikerül, nem jelenti, hogy kevesebb tartalmat kapunk. Három különböző élményben lehet majd részünk, melyek közül az All-Out Warfare a klasszikus Battlefield-feelinget hozza, és ehhez tartozik a korábbi részekből ismerős Conquest és a Breakthrough; a második a szériában példa nélküli Hazard Zone, melyben nagyobb szerep jut a csapatjátéknak, kisebb egységek tagjaiként küzdhetünk majd; a harmadik ról pedig egyelőre nem árultak el részleteket, csak annyit, hogy a DICE LA fejleszti (tehát nem a fő, stockholmi stúdió), és hogy
"egy szerelmeslevél a Battlefield rajongóinak, egy olyan mód, amiben a veteránok otthon érzik majd magukat".
Szóval nem battle royale.
További részleteket előbb június 13-án, a játékmenet leleplező trailerével együtt fognak elárulni, majd július 22-én, az EA Play Live-on ismét szó esik a játékról. Az alfateszt, melybe véletlenszerűen hívják be a franchise korábbi játékosait, júliusban indul, a béta valamikor az október 22-én esedékes megjelenés előtt, és az előrendelők korai hozzáférést fognak kapni. A next-gen változatért többet kell fizetni, ahogy az lenni szokott, és lesz Gold Edition, valamint Ultimate Edition is, előbbi egy Year One Pass-szal megspékelve, utóbbi még azon felül egy digitális művészeti albummal, betétdalokkal, és a Midnight Ultimate Bundle-lel. Továbbá az Ultimate Edition vásárlói már október 15-étől elkezdhetnek játszani.