Az utóbbi hónapok egyik legizgalmasabb címe a DICE új, első világháborús lövöldéje, a Battlefield 1. Most végre a játékosok is tehetnek vele egy próbát, hiszen a fejlesztők egy alfa teszt keretében elérhetővé tették a játékot néhány kiválasztottnak, így a Digital Foundry-s srácok is alaposabban meg tudják vizsgálni a technikailag is ígéretes alkotást. Ez alapján pedig már sejthető, hogy technikailag mit várhatunk a játéktól, szóval vegyük végig szépen.
Hogyan fut a Battlefield 1?
A DICE fejlesztői mindig is ismertek voltak arról, hogy technikailag magasra teszik a lécet, ez pedig a Battlefield 1 esetében sem lesz másképp. A srácok anno azt ígérték, hogy minden platformon tartani fogja a 60fps-t a játék, a Digital Foundry csapata pedig le is tesztelte ezt az alfa változatban, de ahogy az várható volt, ezt egyelőre még nem sikerült megütnie a csapatnak. Két játékmód is kipróbálható az alfában (Conquest és Domination) a kettő pedig meglehetősen eltérően teljesít. A Dominationben maximum 24-en játszhatnak, kisebb csatákban, itt még nincs problém, viszont a 64 fős, monumentális Conquest módban már gyakrabban kibillen a mutató.
Persze ezen a ponton még nem érdemes elszomorodni, nem ez az első alkalom, hogy a megjelenés előtt még csiszolni kell a Dice játékait, mielőtt elérik a kitűzött technikai célokat. Az fps-en túlmenően a Battlefield 1 a többi Frostbite-os cucchoz hasonlóan teljesít, az Xbox One-on 720p felbontásban, a PlayStation 4-en pedig 900p-ben jelenik meg.
És mit tud majd PC-n?
PC-n nagy kérdés volt még a DirectX 12 támogatás és míg az alfa változatban ez még nem működik, a játékban már lehet nyomokat találni arra, hogy a végleges változatban ezt a lehetőséget is kiaknázhatjuk majd, amennyiben van DX12-es videókártyánk. A komolyabb effektek közül néhány a konzolos verziókban is megjelenik (ennek köszönhetően pedig meglepően hasonlóan néz ki a játék a három platformon), viszont ennek az az ára, hogy a Level Of Detail alacsonyabbra van állítva, mint a PC-s változat legalacsonyabb beállítása.
Konzolos kezelés
Az egyik nagy előny, amit a konzolok esetében kiemel a Digital Foundry, az a kezelőfelület. A DICE már a Battlefield 3 óta a Battlelogot használja a szerverek közötti navigálásra, ami egy kicsit nyögvenyelős, böngészőből elérhető felület, viszont a Battlefield 1 esetében már egy egységes menürendszert kapunk minden platformon (ráadásul a BF4 és a Hardline is hasonló bánásmódban részesülnek egy update-nek köszönhetően).
Összességében nagyon pofás játéknak néz ki a DICE legújabb alkotása, mi pedig alig várjuk, hogy rátehessük a kezünket október 21-én, amikor megjelenik PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Ti mennyire várjátok? Melyik platformon fogjátok játszani?