A készülő Battlefield 1 nem csak azért okozott hatalmas meglepetést a játékosoknak, mert végre megszakította az egyre inkább egyformának tűnő sci-fi lövöldék áradatát, hanem mert egy olyan korszakot választott, amit eddig kevesen mertek komolyabban feltérképezni a műfajban. Viszont pont emiatt lehetett az is, hogy a vezetőséget nehéz volt meggyőzni a projektről.
Nem könnyen indult be a Battlefield 1 fejlesztése, hiszen az Electronic Arts nagyon nehezen adta be a derekát. Patrick Soderlund alelnök szerint a lövészárkokból nem lehet szórakoztató játékmenetet kihozni, viszont nem ez volt az egyetlen akadály. Blake Jorgenson, a cég vezérigazgatója amiatt aggódott, hogy a fiatalabb rajongók még talán azt sem igazán tudják, hogy az első világháború egyáltalán megtörtént, hiszen még a később történt konfliktusokkal sincsenek teljesen tisztában.
A sikerhez be kellett bizonyítani, hogy tényleg hatalmas lehetőség rejlik ebben a korszakban, főleg azért, mert rengetegféle hadi technológiát használtak a háború alatt:
"Az emberek nem is tudják, hogy mekkora fejlődésen ment keresztül a technológia a háború közben. Az első csatákat még lóháton vívták a katonák, a végére pedig már repülőgépek, tankok, csatahajók és tengeralattjárók vettek részt az ütközetekben. Ebből rengeteg dolgot lehet kihozni egy játékban."
Az a legszomorúbb ebben, hogy sajnos Jorgenson aggályai nem teljesen alaptalanok, hiszen a mai fiatalok látszólag nem éppen fogékonyak a történelemre, valamint az Egyesült Államok oktatását is rengeteg kritika éri. Ennek ellenére azért jó azt is látni, hogy az EA vezetősége hajlandó volt vállalni ezt a kockázatot, hiszen ha más nem, egy ilyen játék még akár inspirálhatja is a fiatalokat arra, hogy többet tudjanak meg a történelemről.