A Battleborn nem az a szokásos lövölde lesz, amit leemelsz a polcról, végigtolsz, és örültél a szerencsének. A Gearbox egyszerre akar egy drámai történetet előadni az univerzum pusztulásáról és annak megakadályozásáról, és egy olyan multi élményt nyújtani, amilyet még sohasem láthattunk.
"A Battleborn szívében egy FPS" - beszélt a játékról a Gearboxos Chris Faylor. "A Gearbox lövöldékkel kezdett. Már több mint 15 éve foglalkozunk a műfajjal. A Battlebornban több kedvenc műfajunkat dolgozzuk össze. Nyilván látjátok benne az FPS-t, aztán ott van a stratégia, szerepjáték, MOBA, de még verekedős játékok is befolyásoltak minket a karakterek megalkotásakor."
Azt már tudjuk, hogy lesz egy MOBA-szerű többjátékos mód, ahol 5v5 küzdhetünk meg egymással (vagy 3v3-ban ha úgy tetszik). Bár a térkép nem teljesen olyan, mint a tradicionális arénákban, itt is megvannak az ösvények és a különböző objektívák. Tehát egy pörgős és kompetitív multi adott. És mi vár ránk a történetben?
"A legtöbb csillag kialszik és a végén már csak egy marad. Eköré gyűl az összes megmaradt civilizáció és küzdenek a túlélésért, ahogy csak tudnak. Amikor egynél több népesség kerül össze, azok harcolni fognak az erőforrásokért." Több frakció is lesz a játékban, akiknek mind egyedi kinézetük, fegyvereik, páncélzatuk lesz. Egy sokkal mélyebb világot kapunk majd a Borderlands játékok esetében, rengeteg érdekes karakterrel a középpontban.
"Azt szeretnénk, hogy minden karakter annyira egyedi legyen, amennyire csak lehet. Ők a sztárjai ennek a játéknak." Ahogy a MOBA címeknél, itt is játék közben fejlődnek majd a hősök, és ha vége a 30 percesre tervezett meneteknek, akkor ismét 1-es szintre zuhannak vissza bajnokaink. Persze profilunk számon tartja majd fejlődésünket, és lesz majd haszna annak, ha több időt szánunk majd a játékra néhány meccsnél. Például egyre több lehetőségünk lesz majd a hőseink testreszabására.
A csatatereket is egyedire tervezi a Gearbox. "Nem ugyanazokat a térképeket fogjuk használni a különböző módokhoz. A kampány nem a multi térképen zajlik, MI-vel helyettesítve az ellenfelet, minden csatatér más lesz, az adott játékmódra tervezve."
"Azt reméljük, hogy többféle játékosnak is kedvezhetünk majd. A Call of Duty, a League of Legends, és a Borderlands rajongókra is gondolunk. Reméljük mindenki számára lesz benne valami, amit élvezetes."
Mi is bízunk benne, hogy így történik majd, alig várjuk, hogy az első kipróbálható verziót megkaparinthassuk.