A Paul Dini története alapján készülő Batman: Arkham Asylum azon kevesek szerint, akik már látták mozgás közben, a Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay és a Bioshock egy éjszakás kalandjából született csemetéjének tűnik. A Denevérembert váll fölötti kameranézetből irányítjuk, miközben szabadon bejárhatjuk a szigetre épült Arkham Intézetet, s a környező területeket, egyebek mellett Batman helyi barlangját is.
Előzetes információk szerint a harc az irányítást leszámítva három gomb (támadás, bénítás, hajítás) nyomkodásával zavarható le. Egy részük sima bunyó, de számtalan alkalommal kényszerülünk Batman ketyeréinek használatára. Különösen a bossharcok esetében. Az is érdekesnek ígérkezik, hogy hősünk fejlődik, és RPG-szerű képességfán oszthatjuk el a szerzett tapasztalati pontokat tetszés szerin a meglévő képességek között. A lopakodás, vagyis az alkotók szerint kevésbé gyáván hangzó becserkészés is része a játékmenetnek. Batman képes lesz elterelni ellenfelei figyelmét.
A nyomozós rész a CSI-Helyszínelők sorozat megoldásaira emlékeztet, s a Batman arzenáljának tagját képező vizor minden érdekességre felhívja a játékos figyelmét, szkenneli a tárgyakat, ráadásul láthatunk vele a sötétben és átkukkanthatunk a fal túloldalára is.