A szerepjátékoknál általában komoly szempont, hogy folytathatunk-e szerelmi viszonyt a benne lévő karakterekkel. A kezdetekben ez leginkább arra szűkült, hogy ha egy adott szereplő kedvében jártunk, akkor a játék vége felé ágyba vihettük, de a műfaj nagyjai manapság a románcokat is a történet és a szereplők jellemének kibontására és elmélyítésére használják. A Larian úgy szeretné ezt megvalósítani, hogy az a játékosoktól is érzelmi befektetést igényeljen.
A Baldur's Gale 3 egyik vezető írója, Adam Smith elmondta, hogy minden társunkkal folytathatunk viszonyt, de mindenképp szeretnék ezt az aspektust is egy kicsit megvariálni, hogy ne csak egy egyszerű kis mellékes elem legyen a románc a játékban:
"Szeretnénk, ha lenne féltékenység. Azt is szeretnénk, ha hatalmas öröm lenne benne. Viszont azt nem akarjuk, hogy az egész úgy nézzen ki, hogy »Hoztál nekem egy ajándékot, ami a leginkább tetszik, tehát kapsz 50 szimpátia pontot". Ez sokkal inkább azon múlik majd, hogy hogyan bánsz velük, és a cselekedeteiden. Tehát amikor azt mondom, hogy mindenki folytathat románcot mindenkivel, az nem azt jelenti, hogy ez minden végigjátszásban megvalósítható."
Azt is hozzátette, hogy ezúttal nem csak a főhős folytathat ilyen viszonyokat, hanem bárki a társaink közül, így például olyan románcok alakulhatnak ki, amikre nincs ráhatásunk.
"Tehát ha egyik éjjel a táborban ágyba viszed Liselle-t [az előzetesben is látott Githyanki hölgy], a következőn lehet hogy más mellett találod majd. És ő csak annyit mond, hogy »Ez csak egy kis szórakozás volt, nem igaz? Mi a helyzet?«, te pedig ott állsz összetört szívvel."
Ha megnézzük a legnagyobb szerepjátékokat, mint a Mass Effect vagy a The Witcher 3, ezekben is mind nagyon hozzáadott az élményhez, ha valakivel szerelmi viszonyt folytattunk, így örömmel látnánk, ha a Larianosoknak is sikerülne hasonló minőségben megvalósítania ezt.
Ti mit gondoltok a románcokról a játékokban? Szerintetek ez egy fontos elem, vagy csak egy kis szórakoztató mellékszál?