Impozáns felhozatallal fut neki 2024-nek az Xbox, az év folyamán ugyanis olyan címek látnak majd napvilágot a Microsoft videojátékos részlegének gondozásában, mint az Ara: History Untold, a Towerborne, a Microsoft Flight Simulator 2024, az Indiana Jones and the Great Circle, a Senua's Saga: Hellblade 2, valamint az Avowed. Az utóbbiból a januári Xbox Developer Direct keretében láthatott először egy nagyobb szeletet a nyilvánosság, és bizony nem minden nyerte el maradéktalanul a játékosok tetszését.
A legszembetűnőbb probléma az Obsidian belsőnézetes akció-szerepjátékával a harc esetlensége volt, és tekintve, hogy ez áll az élmény gyújtópontjában - nem kapunk lehetőséget pacifista végigjátszásra, azaz nem tudjuk majd magunkat minden helyzetből kidumálni -, a napnál is világosabb, hogy kezdenie kell vele valamit a csapatnak.
A jó hír az, hogy az Xbox családját 2018 óta erősítő stúdió figyelt a visszajelzésekre, vette a lapot, és reagált is a harcból a dinamizmust, a lendületet, és az átütő erőt hiányoló kritikákra. Carrie Patel, a játék rendezője a Dropped Frames podcast vendégeként elárulta, hogy a játékmenet-bemutató régebbi buildből származik, és biztatónak nevezte, hogy a közönség pont azokat az elemeket szúrta ki, amiken időközben csiszoltak és még csiszolnak.
Mivel a megjelenést őszre tervezik, elvileg még van elég ideje az Obsidiannak, hogy végrehajtsa a szükséges módosításokat, amelyek következtében élvezetebbé válhat a PC-re és Xbox Series X|S konzolokra bejelentett Avowed.