A The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered egy gyönyörű rekreációja a 2006-os klasszikus RPG-nek. Még én is elveszek a világának zöldellő erdőiben, pedig én vállaltan nem kedvelem a Bethesda formuláját. Én azonban egy Xbox Series X halkan duruzsoló árnyékában nyomogatom a gombokat, és nem PC-n (mert az Arc A750-em sírva fakadt tőle). Aki a számítógépén kénytelen pörgetni a Bethesda és a Virtous csodáját, annak kellemetlen élményei lesznek.
A francia fejlesztőcsapat olyan hűségesen keverte újra az Obliviont, hogy a régi problémákat is visszahozták: a képkockák ütemezése példátlanul borzalmas. A DigitalFoundry szakértői szétszedték az új verziót, és amit a mélyén találtak, az lenyűgöző volt.
"Talán ez az egyik legrosszabb játék, amit valaha teszteltem a DigitalFoundrynál."
Több problémát megold ugyan, ha bekapcsoljuk az FSR-t, DLSS-t és letekerjük a ray tracing megoldásokat, de a CPU még mindig butácskán fog állni a feladatai előtt. A frame sebességről árulkodó grafikonok úgy néznek ki, mintha egy szívbeteg EKG-ja előtt állnánk, és ez sosem jó hír.
Az egész videó alig 10 perces, így aki PC-re tervezi megvenni az Oblivion Remastert, az mindenképpen pörgesse végig vásárlás előtt.
Saját tapasztalatból annyit tudok hozzátenni, hogy a játék egyébként az Xbox Series X-en sem hibátlan. Egy-egy töltőképernyő után szagolgatni tudnám a pixeleket, melyek a rendes betöltésükre várnak, és sem a Quality, sem a Performance mód nem képes stabilan tartani a 30-as vagy 60-as ígért frameszámot. Az utóbbi opció használatánál egyébként olyan éles a skálázás, hogy meg tudná vágni a monitorom paneljét, a távoli árnyékok pedig úgy villognak, mintha az Unreal Engine részegen próbálná összehabogni a látványt alkotó pixeleket. Szóval minden pont olyan jól fut, mint 2006-ban az X360-on. Szemkápráztató a nosztalgia tökéletessége.