Steven elmondta, hogy minden egyes újabb konzolgeneráció megjelenésekor a padlóról kell összeszedni az állunkat, és rá vagyunk csodálkozva a hardverelemekre, a fejlesztők is örülnek, hogy miket tudnak majd létrehozni. Aztán az új konzolokat megismerve, hamarosan ki lesz használva a teljesítményben rejlő teljes potenciál és évről-évre azon kell agyalni, hogy mi lehet még az a plusz, amit bele lehet passzírozni egy játékba, és a hardver is elbírja. Hiába vannak remek ötletek, ha a hardveres lehetőségek gátat szabnak a kivitelezésnek, és a mai piaci helyzetet tekintve senki nem engedheti meg magának, hogy a játékai ne legyenek a lehető legszebbek.
Példaként a vezető tervező a pit személyzetét említi meg, mely az F1 2011-ben az egyik legnagyobb technikai kihívást jelenti, mivel minden csapat esetében 15 animált karaktert kell megjeleníteni, ami több tucat embert jelent. Bár ez a látvány sok memóriát kíván, mégis okos ötlet beletenni a játékba, hiszen nagyban növeli a játékélményt.
"Az ilyen újításokat már jó előre tudni kell, és sokat kell gondolkodni azon, hogy megtaláljuk azt a megoldást, amivel újdonságokat tudunk hozni úgy, hogy elég legyen a rendelkezésre álló memória" - fogalmaz Hood.