Frissítés: A Charles Randall tweetjeiről először beszámoló Kotaku később korrigálta cikkét, pontosították a dolgokat. Írásuk frissített változatában már az szerepel, hogy nem az összes mellékküldetésről, csak bizonyos kisebb melléktevékenységekről, side activitykről van csupán szó.
Eredetileg írtuk: Az Assassin's Creed sorozattal kapcsolatban az utóbbi időben leginkább mindenki a Valhallával van elfoglalva, viszont a napokban érdekes sztori derült ki a franchise első, 2007-ben kiadott játékával kapcsolatban egy egykori Ubisoft-fejlesztőnek köszönhetően.
Charles Randall a Twitteren mesélte a történetet, miszerint az eredeti Assassin's Creed aranylemezre írása előtt mindössze 5 nappal érkezett egy visszajelzés, miszerint érdemes lenne a játékot feltölteni több tartalommal. A Ubisoft vezérigazgatójának fia ugyanis kipróbálta a játékot, és úgy érezte, hogy az gyorsan unalmassá válik, mert nincsen benne elég tennivaló. A fejlesztőcsapat vezetője így jelzett Randallnak, hogy ha bevállalja a dolgot, akkor 5 napja van különböző teendőkkel feltölteni a játékot, természetesen bugok nélkül.
Randall egy rövid pihenőt követően belevágott a feladatba, és gyakorlatilag hibamentesen sikerült is azt megoldania. Egy bug maradt a játékban, ami következtében egy Templar vezető átesett a térképen, és nem lehetett megölni. Randall ezért elnézést kért egy bejegyzésben, mivel a maximális végigjátszáshoz ezért egyes esetekben újra kellett indítani a játékot. Viszont arra az 5 napra, amíg az Assassin's Creed végső tartalmain dolgozott nem is igazán emlékszik, és szerinte még az is kisebb csoda, hogy a játék nem olvasztotta le a konzolokat.
Közel 13 év elteltével elég érdekes egy ilyen történettel előállni, de mégis izgalmas betekinteni a kulisszák mögé, hogy miért is kerültek be extra teendők az első Assassin's Creedbe.