A túlélőhorror kategóriába került Alan Wake 2 hosszú ideig rabolhatja el az időnket, köszönhetően annak, hogy nagyobb szabadságot ígér, mint az elődje, ráadásul két történetszálon keresztül fejthetjük majd fel a sztorit: az egyikben Alan Wake-et, a másikban egy Saga Anderson nevű FBI-profilozót terelgethetünk. A játékmenet az eddigi részletek és kedvcsinálók alapján sokkal parább lesz, mint gondoltuk, viszont a végeredményt csak digitális változatban szerezhetjük majd be.
A Remedy korábban a fogyasztói szokások átalakulásával és a költségmegtakarítással indokolta a döntését, amely komoly nemtetszést váltott ki egyes játékosokban és a gyűjtőkben, még a THQ Nordic is győzködte a stúdiót a közösségi médiában, hogy gondolja át a dolgot.
A közelmúltban az Eurogamernek nyiatlkozott Sam Lake, a játék kreatív rendezője és Kyle Rowley, a rendezője, akik részletesebben is kifejtették, hogy mi az oka annak, hogy az Alan Wake 2 csakis digitálisan lesz elérhető minden platformon. Szerintük a cél az volt, hogy több idejük legyen, amit a játékot kiadó Epic Games is maximálisan támogatott:
"Alkotói oldalról azáltal, hogy csak a digitálisra fókuszálunk több időnk marad a játék csiszolására. Valójában jelentős mennyiségű hetet nyertünk így, mert a játéknak, ami a lemezre kerül nyilvánvalóan játszhatónak kell lennie javítás nélkül is. Nem akartunk olyasmit kiadni, amire nem lennénk büszkék, és amivel nem akartuk, hogy a játékosok játsszanak. Szóval remélhetőleg így egy jobb verziót tudunk szállítani a játékból."
Bár az Alan Wake 2 GYIK-jában még az szerepelt fő indokként, hogy ezzel a lépéssel alacsonyabban tudják majd tartani a játék árát, azonban az is olvasható benne, hogy nem szerettek volna egy olyan lemezes terméket szállítani, ami nem tartalmazza magát a videojátékot, hanem csak egy kódot, amivel le lehet tölteni digitálisan, mivel ez szerintük nem nyújtana nagy élményt.