Az Assassin's Creed: Unity rajtja technikai szempontból eddig nem tűnik túl sikeresnek, szinte minden platformon az elvárásoknál rosszabb teljesítményt nyújt a program, legalábbis ami a technikai szempontokat illeti. Ilyenkor persze elkerülhetetlen az Xbox One és a PlayStation 4 összehasonlítása, amihez kiváló a Unity, mivel ugyanolyan grafikai részletesség mellett jelent meg mindkét platformra.
A korábbi, hasonló összecsapásokat rendre a PS4 nyerte, ha nem egyenesen nagyobb felbontással jelent meg például a Watch Dogs a Sony konzoljára, ami általában a több GPU-memóriának volt köszönhető. A Digital Foundry górcső alá vette a legújabb Assassin's Creed teljesítményét, és arra jutottak, hogy bizonyos területeken megfordult ez a trend.
Egyik konzol sem tudta fixen tartani a korábban megígért másodpercenkénti 30 képkockát, de az Xbox One közelebb tudott hozzá maradni, főleg a részletgazdag olyan területeken, főleg ahol sok NPC tartózkodott egyszerre. A korábbi Ubisoftos nyilatkozatok is ezt, tehát a nemjátékos karakterek nagyban javított mesterséges intelligenciáját jelölték meg az elsődleges technikai korlátként.
Összességében rosszabbul fut a játék, mint az előd, az Assassin's Creed IV: Black Flag, viszont a grafikai minőségjavulás látványos. Kevésbé megerőltető környezetben egyébként viszonylag stabilan megvan a 30 fps a Unitynek is. Azoknál az átvezetőknél, ahol elkezd annyira izzadni a hardver hogy 30 fps alá kerüljünk, ismét fordul a kocka, és a PlayStation 4 rendre jobban teljesít. Az Xbox One meglepő helyen felbukkanó teljesítmény-előnyének okát egyelőre homály fedi.
Ti melyik platformon tervezitek kipróbálni a Unityt?