Amíg Assassin's Creed játékokkal ezidáig érdemes volt biztosra menni, addig a Watch Dogs tűnik igazán olyan játéknak, ahol a csapat tiszta lappal indulhat és kipróbálhatja ambiciózusabb ötleteit is, hogy azokat aztán más sikeres sorozatokban is kamatoztathassák. A Black Flag designere, Jean-Sebastien Decant pedig leginkább a játék multiplayer ötleteiben lát fantáziát.
Decant egy interjúban beszélt arról, hogy az open world játékélmény mind a szociális, mint a multiplayer aspektusokra hatással lehet: „Úgy gondolom, hogy egy olyan jövő felé tartunk, ahol a nyitott világokat megosztják egymás közt a játékosok. Nem csak a multiplayerre gondolok, hanem inkább a szociális szempontokra. Lehetséges, hogy egy ilyen világra inkább egy platformként kéne tekintenünk, amit évekig fent tudunk tartani."
A tervező szerint azonban nem szabad átesni abba a végletbe sem, hogy minden játék vakon kövesse a Watch Dogs példáját. Tiszteletben kell tartani az egyes brandek által lefektetett alapokat, és biztosra menni abban, hogy az új ötletek beiktatását alapos meggondolás előzi meg: „A két legfontosabb dolog a parkour, valamint az a szabadságérzet, amivel összefogjuk az egész játékot, ezek alkotják a játék gyökereit. Megpróbálunk rájuk építeni, de nem tudom azt mondani, hogy elégedettek vagyunk azzal, amilyen, és hogy még tíz, pontosan ilyen játékot akarunk csinálni. Elégedetlenek vagyunk, többet akarunk elérni és rengeteget akarunk finomítani azokon a dolgokon, amik már megvannak."
A csapat úgy érzi, hogy sikerült visszahozni a lopakodást a sorozatba, miután azt az előző epizódok egy kicsit félretették, valamint a hajócsatáknak köszönhetően sikerült nagyon kibővíteni a játékot: „Sokat haladtunk, köszönhetően a jól megválasztott tematikának. Ennél fogva a következő alkalommal egy olyan témavilágot kell majd találunk, amellyel ismételten nagyobbá és gazdagabbá tehetjük a játékot."
Ti mit gondoltok? Melyik korszak és helyszín rejti magában a legjobb lehetőségeket a sorozat szempontjából?