Ezidáig szinte kivétel nélkül az összes Assassin's Creed epizód történetet bővítő DLC-je valamilyen módon csavart egy keveset az alapjáték receptjén. Nos, a The Hidden Ones, vagyis az Assassin's Creed Origins első kiegészítője ezen a téren is rendhagyó lett. A Sínai-félszigeten játszódó új kaland ugyanis egészen egyszerűen továbbfűzi az alapjáték történetét, ez pedig tökéletesen passzol az alapjaiban átvariált új AC stílusához. Elvégre amit a játékban imádtunk, annak értelemszerűen most is örömmel esünk neki.
A Romanes nevűek a házba mennek?
Egészen minimálisat ugrunk az időben, de az eltelt pár év pont elég volt ahhoz, hogy a rómaiak elszemtelenedjenek a környéken. Bayeket így a Sínai-félszigetre hívja az egyik helyi asszaszin (bocsánat, Hidden One) csoport, akik már nem bírtak a római agresszorokkal. A helyszínre érkezve azonnal tapasztaljuk, hogy tényleg vasszigorral kormányoznak a hódítók, a helyiek pedig folyamatos rettegés mellett próbálnak túlélni, ha éppen nem dolgoztatják őket halálra a kőfejtőben. Ugyancsak érkezésünk pillanatában tudatosul bennünk, hogy kaptunk egy igazán mutatós új ruhát, amiben Bayek végre valóban úgy fest, mint egy vérbeli asszaszin. Az új gönc mellett fegyverek és hátasok tekintetében is bővült a kínálat. Nyilván az egyiptomi asszaszin divízió vezetője a határtalan erőszakot nem hagyhatja szó nélkül, így fő feladatunk a római vezetők likvidálása lesz. A sztori fordulatos, bizonyos pontjai pedig előrevetítik a következő részek esetleges cselekményét. A tetszőleges módon kivitelezhető orgyilkosságok mellett mellékküldetések terén is odatették magukat a fejlesztők, mindegyik missziót élvezetet volt végigjátszani, a toborzó küldetések pedig kiemelkedtek közülük.
A félsziget négy új játékbéli régióra oszlik, amit célszerűbb inkább háromként kezelni, hiszen a Vörös-tenger is külön területként szerepel, de ide tényleg csak pár rejtett kincsért fogunk beúszni. A már említett küldetések mellet gondolom mondanom sem kell, hogy más egyéb tennivalókkal is bőven teleszórták a térképet: levadászandó állatokból, felkutatásra váró rejtett csecsebecsékből és megtisztítandó erődítményekből sem lesz hiány. Az egész Origins legnagyobb erődkomplexumát is a DLC-ben járhatjuk majd be, itt bizony érdemes lesz osonva közlekedni, különben egy valódi sereget bőszítünk fel. Én személy szerint nagyjából hét óra alatt pucoltam ki olyan szinten a The Hidden Onest, hogy nincs már a kis térképemen egyetlen árva megoldásra váró feladat vagy felderítetlen pont sem, de ennek az időnek a többszörösét is el lehet itt tölteni, ha az ember picit leáll gyönyörködni a környezetben - erre minden okunk megvan, hiszen a látvány most is pazar.
Menjetek haza, rómaiak!
A The Hidden Ones 40-ről 45-re emeli a maximális szintkorlátot, ami karakterünkre és fegyvereinkre, pajzsunkra is igaz. Fejleszthető felszerelési tárgyaink úgyszintén egy kis törődésért kiáltanak, őket típustól függően egy vagy két szinttel turbózhatjuk fel. Ezekre az erősítésekre szükségünk is lesz, ugyanis a római katonák nem csak latinul küldenek el bennünket a jó édes anyánkba, hanem könyörtelenül tarkón is csapnak méretes pajzsukkal, hogy utána a kardjuk hegyesebbik végét is használhassák.
El tudom képzelni, hogy azok, akik pont a korábbi AC részek DLC-iben megszokott markáns újításokat kedvelték (elég csak Assassin's Creed III: The Tyranny of King Washingtonra, vagy a Assassin's Creed IV: Black Flag - Freedom Cry-ra gondolni), nem feltétlenül lesznek elégedettek azzal, hogy most ténylegesen csak a bejárható terület és a történet bővült, ezzel szemben viszont nincsenek újdonságok a játékmenetben. Esetleg egy új fegyvertípus vagy pár új skill a képességfán még tényleg elférhetett volna, de így is kötelező vétel a The Hidden Ones minden olyan játékosnak, aki évezte az Originst. Ezen az áron pedig tényleg kihagyhatatlan az ACO első DLC-je, 10 dollárért ritkán kapunk ilyen tartalmas bővítményt.