Köszönhető ez legfőképp az okostelefonoknak és tableteknek, amelyek több, mint 90%-ban ARM alapú chip található.
Az ARM mérnökei nemrég arról nyilatkoztak, hogy új tervük (az ARM nem gyártó, hanem a chipek terveit licencre adja el), a Mali GPU, amely másfél év múlva jelenik majd meg azt a teljesítményt hozza majd, amit a jelenlegi generációs konzolok chipjei. Az szinte bizonyos, hogy pixelrajzolásban az ARM előbb-utóbb legyőzi ezeket a chipeket - de hallottunk mi már ilyesmit azelőtt is.
Eredetileg már 2009-ben, de később, 2010-ben kellett volna a Malinak ezt a szintet elérnie, mármint a Xbox 360 szintű grafikát mobil eszközökön.
Sokkal hihetőbben hangzik ez a "18 hónap múlva" és azért is fontos, hiszen az Xbox360 legújabb revíziójába már SoC chip, azaz Silicon on a Chip kerül, amelyre integrálva van a CPU és a GPU. 18 hónap múlva a gyártási technológia 28 nanométeres lesz, így aztán szinte bizonyosra tekinthető, hogy addigra az ARM képes lesz annyi lóerőt összerakni egy chipre, amennyit ma tud az Xbox 360.
Persze az NVIDIA sem alszik, év vége felé érkezik a Kal-El, amely konzol-szerű telejsítmnyt ígér mobiltelefonokon és tableteken. S lehet, hogy 18 hónap múlva már a Project Denver is látható lesz, amelyet killer desktop játékos chipnek szánnak - feltéve, hogy bármilyen game futni fog majd rajta - mivel ez is ARM alapú, így szinte bizonyos, hogy sok száz ilyen játék lesz.