Alig 36 000 példány fogyott az Amnesia: The Dark Descent című horror-kalandból megjelenése hónapjában, ami alulmúlta a fejlesztőcsapat várakozásait. Pedig a játék remekül sikerült, az utóbbi évek talán legfélelmetesebb alkotása, és a sajtó is szerette.
Rossz volt viszont a reklámja, vagyis inkább az lenne a helyes kifejezés, hogy nem is volt reklámja. A szájhagyomány útján terjedő rémtörténetek azonban egészen odáig vezettek, hogy a játékból már közel 200 000 példány talált gazdára, ami egy csak PC-re megjelent rétegjátéktól dicséretes eredmény. Némileg árnyalja a helyzetet, hogy az eladott digitális és dobozos kópiák felét csak akkor vitték, amikor akciós áron kínálták megvételre. Mindettől függetlenül elégedettek a fejlesztők, akik kb. feleekkora összeladással számoltak. Még azt is megfontolják, hogy a jövőben fejlesszenek-e konzolra. A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a következő játékukat is PC-re készítik el, konzolos átiratát pedig valaki másra bízzák.
Örülünk hát a független kis csapat sikerének, egy darabig biztosítottnak látszik a jövőjük. Ugyanakkor az is nagy érdeklődésre tartana számot véleményem szerint, hogy vajon az utóbbi hónapokban milyen mértékben nőtt a pelenka és alsónemű gyártásával foglalkozó vállalkozások forgalma. Ha nőtt, akkor van-e összefüggés közte, és az Amnesia: The Dark Descent iránti kereslet fellendülése között? Valamint bevettem-e ma már a dilibogyóimat?