Az játék történetének megálmodója, Dan Pinchbeck egy interjúban mesélt az Amnesia: A Machine for Pigs fogadtatásáról. A játékmechanika alapjaiban tért el az első részétől, ami sajnos sok rajongónál kiverte a biztosítékot.
„Az Amnesia egy kifejezetten durva képi világgal rendelkező játék, így amikor közzétettük az első képeket a keresztre feszített disznóval, fel voltunk készülve a felháborodásra. Meglepő módon azonban senkit nem érintett túl mélyen a dolog, az emberek elsiklottak fölötte." - mondta Pinchbeck.
Az Amnesia: A Dark Descenthez képest jónéhány jelentős változást eszközöltek a fejlesztők, ezt pedig nehezen fogadták a játékosok. Sokan kifogásolták, hogy az új részben nem dobálhatjuk az összes tárgyat kedvünk szerint, valamint az insanity-meter is teljesen eltűnt a játékból.
„Rengeteg durva levelet kapunk. Olyan durvákat, hogy azokhoz képest maga a játék megtestesült Szezám Utca. A legtöbben nem is próbálták meg elfogadni a játékot, megismerkedni annak mélységével. Egyszerűen megvetették, mert hiányoztak belőle szerintük alapvető dolgok. Voltak akik nem értettek egyet az új játék struktúrájával, emiatt nem is érdekelte őket a mögöttes tartalom. Mindezt a tudtunkra is adták, a legtöbben nyomdafestéket nem tűrő formában" - tette hozzá.
Nektek hogy tetsztett az Amnesia: A Machine for Pigs?