Maga Cevat Yerli, a Crytek vezérigazgatója törölte a csapat egyik fejlesztését, a Redemptiont, mely lehet, hogy egyszer mégis a boltok polcaira kerül.
A Polygonnak adott friss interjúban Yerli elárulta, hogy annak ellenére, hogy az Electronic Arts támogatta volna a Redemption nevű hátulnézetes lövöldözős túlélő játékot, a projekt a kukában végezte. A történet alapjául a CEO egy saját élménye szolgált volna, egész pontosan az, amikor nem sikerült megtalálnia unokahúgát. A játékban egy felnőtt szerepében egy tíz éves, Jelena nevű kislányt kellett volna terelgetnünk, utasításokat adni neki, fedezékbe küldeni, megvédeni a rátámadó kutyáktól és más veszélyektől. A Redemption egyik kulcseleme a dedikált gomb volt, mellyel bármikor ellenőrizni lehetett Jelena helyzetét, vagy ha elvesztettük, a nevét is kiálthattuk ennek megnyomásával.
A törlés hátterében a tesztelők negatív visszajelzései álltak, szerintük Jelena idegesítő volt, és inkább lelőtték volna, minthogy védelmezzék. Egy gép által irányított kísérő egyébként nem feltétlenül ront a játékélményen, gondoljunk csak a BioShock Infinite imádnivaló Elizabeth-jére, vagy a Redemptionhöz hasonló koncepcióval rendelkező The Last of Us Ellie-jére. Az ötlet végülis nem rossz, az Xbox One-exkluzív Ryse és az ingyenesen játszható Warface mégiscsak ígéretesebb, úgyhogy egyelőre örülünk annak, hogy a Crytek ezekre csoportosította kapacitását.