Mindkettő örömteli esemény. De a legörömtelibb az, hogy az Age of Conan abszolút megérdemli, hogy sikeres legyen - mert amellett, hogy bizonyos „gyermekbetegségekkel" küzd, olyan újdonságokat és olyan hangulatot hoz az MMOG-k világába, amely miatt érdemes kipróbálni.
Semmi sem fekete és semmi sem fehér
Előre szólok: ez kicsit rendhagyó teszt lesz, ahogy maga a játék is rendhagyó a maga módján. Conan világa nem éppen a jók és a gonoszok csatája. Itt léteznek nagyon gonoszok, kevésbé gonoszok, kicsit jók, de egyértelműen senkiről sem jelenthető ki, hogy fehér páncélos Grál lovag lenne - minden város, minden ember, minden kaszt olyan, akiben van a jóból és a gonoszból is: van a feketéből és a fehérből is. Soha életemben nem szerettem nekromanta típusú karakterrel játszani: itt van nekromantám - lévén ez a világ része, ez egy elfogadott dolog, egyáltalán nem visszataszító/vagy zavaró. Merthát lépjünk csak partra Khemiben, ahol nagy megtiszteltetés az, ha a kígyó isten megeszi valakinek a hozzátartozóját. Ez egy elfogadott dolog. Ahogy a rabszolgaság is az - nem azért, mert mindenki aljas és gonosz, hanem azért, mert ez egy ilyen világ. Sőt, még a szökött rabszolgák a gonoszak, akiket nekünk kell lemészárolni és velük példát kell statuálni. Tehát a történet és a hangulat tényleg elég dark fantasy - méltó Robert E. Howard novelláihoz, ahhoz a szellemiséghez. Ahogy mondani szokták, átjön a fíling - ehhez járulnak hozzá a kiváló párbeszédek és a jó zene is.
Gyermekbetegségek - furcsaságok
Mazur kiváló bétatesztjéből már elég sok mindent megtudtunk a játékról, most, hogy élesben megy, érdemes ránézni, hol tart. Ahogy minden MMO indulásakor, a nagy tömeg itt is lagot okoz - na ez az, ami nem igaz. Ugyanis a Funcom technológiája egy adott területet instance-ol, ha túl sokan lennének benne. Például Tortage több virtuális másolatban létezik, így előfordulhat, hogy valakivel chetelek, akivel nem egy csapatban vagyok, megbeszéljük, hogy egy adott helyen találkozunk, de hiába vagyunk ott mindketten, nem látjuk egymást - ugyanis mind a ketten egy másik másolatában vagyunk Tortage-nak (ez a technológia egyébként hasonlóan működött az Anarchy Onlineban is). Ez a furcsa helyzet egy hétköznapi szituációban fel sem tűnik, ha csapatban vagyunk, a program automatikusan ugyanoda rak minket, viszont akkor sincs lag, ha Tortage-ban ezren vagyunk. Ugyanis nem ugyanabban a kópiában vagyunk ezren, így egyensúlyban lehet tartani a terhelést. Egyébként is jellemző a játékra a számtalan instance jelenléte: szinte minden külső helyszínre be lehet lépni például normal vagy epic módban - azt hiszem nem kell elmondani, mi a különbség. A játék hibáit, gondjait igen hamar orvosolják - szinte naponta kapunk peccseket. Sőt, Gaute Godager, a játék egyik vezető designere egyenesen bejelentette, hogy a „fehér foltnak" számító 50-60-as szint körül (ahol erősen lelassul a fejlődés) még a nyár folyamán érkezni fog egy új playfield, egy nagy content patch. Eddig csak dicsérni lehet a Funcom gyors reagálását, csak így tovább. Reméljük az egy millió játékost bírni fogják supporttal és a jövőben is ilyen gyorsan javítgatják majd bugokat.
FPS itt, kéziharc ott.
Nemrég jártak itt kollegák a lapkiadónk egy másik osztályáról, akiknek meg kellett mutatni a játékot. Meglepődve látták, hogy a mókusok kergetőznek a fán, zajlik az élet a környezetben akkor is, amikor mi nem teszünk semmit, de legjobban az tetszett nekik, amikor ranger karakteremet FPS módba tettem - ilyenkor célkeresztet kapunk és bár kockáztatjuk, hogy a célpont mellé lövünk (ami normál módban nem lehetséges), ha jó helyen találjuk el, akkor egy lövés is elég lehet. Ez PvP-ben igen hasznosan jöhet, de emellett persze megmaradnak a kombók, ahogy normálisan is. S akkor még nem beszéltem arról a videóról, ahol egy kedves player egy hídon áll a lovával (PvP szerveren), s aki megpróbál elfutni mögötte, azt a ló egy hátrarúgásával lelöki a hídról - mutasson nekem ilyet valaki bármelyik konkurenciában! Órákig lehetne magyarázni, a collision detection, azaz az ütközés modellezése milyen jó dolog, a de csak az tudhatja meg, aki kipróbálja. És mielőtt tovább lelkesednék a játék grafikájáról, harcrendszeréről, a kalandjátékos párbeszéd-rendszerről, a fantasztikus környezetről, a guildek városairól stb. hadd jelentsem ki - ez a játék minden dícséretet megérdemel - amit meg nem, azt a Funcom remélhetőleg hamar javítja. Aki még ennél is többet szeretne az Age of Conanról megtudni, semmiképp ne hagyja ki a Gamestar júniusi számát, ahol mazurral karöltve igazi megatesztet írunk az Age of Conanról. További infók ott.