A Returnal még a bullet hellekben gyakorlott játékosokat is megizzasztotta, miután év elején megjelent PlayStation 5-re, viszont a könnyeket feledtette a remek játékmenet és a magával ragadó atmoszféra. Mivel roguelike címről van szó, ezért érthető módon a Housemarque nem pakolt bele olyan mentési rendszert, amivel bármikor, bárhol biztosíthatjuk az aktuális állásunkat.
Ez viszont sokaknak nem nyerte el a tetszését, hiszen nem tehették félre a játékot anélkül, hogy elveszítsék az addig elért eredményeket (maximum az alvó állapot segíthetett), így már régóta szerették volna a játékosok, ha a fejlesztők valahogy áthidalják ezt a problémát.
Ez a Returnal ma élesedett, 2.0-ás frissítésével kompromisszummal ugyan, de megvalósult. A javítás magával hozta ugyanis az úgynevezett Suspend Cycle funkciót, amivel lényegében felfüggeszthetünk egy megkezdett ciklust és később folytathatjuk. Ennek hála kiléphetünk a játékból, sőt a konzolt is kikapcsolhatjuk anélkül, hogy a játékállás elvesztésétől kellene félnünk. Ekkor a rendszer létrehoz egy egyszer használatos felfüggesztési pontot, visszatérésünkkor pedig törlődik az, és nem használható újra. Persze vannak megkötések is: a funkció nem használható bossharcok során, átvezetők alatt, összecsapások közben vagy a belső nézetes jeleneteknél.
Emellett az update magával hozott egy másik kedvelt funkciót, a fotómódot is, amivel kiélhetjük képlövési vágyainkat szinte bármikor (a belső nézetes szekvenciáknál nem). Ha sikerült megtalálni a tökéletes beállítást, akkor olyan opciókkal tökéletesíthetjük a látványt, mint a fókusztávolság, a telítettség vagy éppen a kontraszt. Különböző fényforrásokat is használhatunk a még varázslatosabb végeredményért, valamint számos szűrő, effektus, keret és egyéb is rendelkezésre áll majd.