Ezen az állításon azért annyira nem lepődtünk meg, elég megnézni a bejelentett indie játékok számát az egyes platformokon. Bár a Sony és a Microsoft egyaránt elkötelezte magát a független fejlesztők iránt, sokan kitartanak a PC mellett, ahol saját szabályaik szerint forgalmazhatják játékaikat.
A GDC Europe szervezői körülbelül 400 európai fejlesztőt kérdeztek meg arról, hogy mely platformot részesítik előnyben. A válaszadók 33 százaléka PlayStation 4-es, 23 százaléka Xbox One-os játékot fejleszt vagy készül fejleszteni, míg 58 százalék mondta azt, hogy PC-s játékon dolgozik, és 60 százalék, hogy a következő projektje PC-re jön. Ugyanakkor a mobilos platformok is feltörekvőben vannak, a 65% fejleszt jelenleg mobilra, és 64 százalék tervez mobilos projektet.
Megtudtuk még azt is, hogy Svédország a játékfejlesztés európai központja (onnan kaptuk a Minecraftot, a Goat Simulatort és a DICE majd' minden játékát), de öt éven belül az Egyesült Királyság és Németország is megelőzheti, illetve hogy kevesebb mint 10 százalék választotta a közösségi finanszírozást jelenleg futó projektjéhez, illetve 41 százalék fontolgatja, hogy a következőnél igénybe veszi. Az adózás 47 százalék szerint az UK-ban a legjobb, Finnország, Franciaország, Németország és Hollandia mind-mind 9,5 százalékkal állt a második helyre.