Közel három hónapja jelent meg az Xbox ökoszisztéma (konzol, pc, felhő) idei legfontosabb címe a Starfield képében. A nagyszabású sci-fi RPG-re elsősorban azért keltette fel sokak érdeklődését, mert hosszú ideje ez az első új IP a Bethesdától, másrészt pedig kíváncsiak voltak, hogy mennyit fejlődött elődjéhez képest az új Creation motor, és hogy a stúdió tartotta-e a lépést konkurensekkel, vagy kizárólag azoknak a jellegzetes megoldásoknak a csiszolgatására fókuszált, amelyek miatt fényévekről fel lehet ismerni a játékait.
A kritikák zöme pozitív volt (nálunk is inkább ebbe az irányba billent a mérleg nyelve), a fogadtatás a játékosok részéről már vegyesebb képet mutatott, de ettől függetlenül kezdetben a játékosszám biztatóan alakult. És úgy tűnik, hogy a Bethesda kicsit rá is ült erre az eredményre, mert lassúbb tempóban érkeznek a frissítések, mint üdvös lenne, amivel azt kockáztatja a csapat, hogy a türelmetlenebb játékosok köszönik szépen, továbblépnek. Arra pedig nincs garancia, hogy valaha vissza is térnek, hiába találják meg a Game Passben aprópénzért.
Az például több mint két hónapot vett igénybe, hogy bekerüljön végre a hivatalos DLSS-támogatás Deep Learning Anti-aliasing (DLAA), Nvidia Reflex Low Latency és DLSS Frame Generation funkciókkal kiegészítve. Ennek a kompatibilis Nvidia kártyákkal rendelkező játékosok örülhetnek, az AMD-s tábor viszont várhat tovább a sorára. De nem csak ennyiből áll az 1.8.86-os Starfield update repertoárja, a szóban forgó patch tíz küldetésbug mellett olyan hibákat javít, mint amikor a fegyverek nem akarnak tüzelni, az álcázásból kilépő Andreja feje láthatatlan marad, vagy a játékos elveszíti az elsődlegesként megjelölt űrhajóját (home ship).
Említést érdemel továbbá, hogy most már tetszés szerint állíthatjuk a fényerőt és a kontrasztot a Display Settings menüben, miként a HDR fényerőt is. Valamint a Bethesda dolgozott egy kicsit a tömegképzésen túl egyéb funkcióval nem rendelkező NPC-k szemein, hogy ne tűnjenek annyira furának.
Végezetül muszáj szót ejtenünk még egy újdonságról, amivel kifejezetten a közösség kérésére gyarapodott a Starfield, ez nem más, mint az instant evés lehetősége. Mostantól anélkül elfogyaszthatjuk a távoli jövő kockásított ételkülönlegességeit, hogy azokat előtte az inventoryba raknánk. Máris szebb lett a világ, nem igaz?
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.