Jövőre már egy évtizede lesz annak, hogy a legfőképpen a stratégiai játékairól ismert Paradox Interactive felvásárolta a White Wolf Publisinghez tartozó World of Darkness jogokat, ami által a Paradoxhoz kerültek többek között a Vampire: The Masquerade, a Werewolf, a Mage, a Wraith és a Hunter sorozatok is. Nem sokkal később felröppent a hír, hogy új Vampire játék készül, de a vállalat csak 2019-ben jelentette be hivatalosan, hogy jön a Vampire: The Masquerade szerepjáték folytatása, amelyet a Hardsuit Labs fejleszt. Ezt követően többször is elcsúsztatták a megjelenését, 2021-ben pedig még durvább fejlemény történt: határozatlan időre eltolták a Bloodlines 2-t, ezzel párhuzamosan pedig felfüggesztették az előrendeléseket és kirúgták az egész fejlesztőcsapatot.
Hosszú titkolózás után kiderült, hogy a projektet a The Chinese Room (Dear Esther, Still Wakes the Deep) vette át a Hardsuit Labstől, és mivel a stúdió lényegében teljesen előlről kezdte a fejlesztést, és ki is mozdult a komfortzónájából a belső nézetes RPG miatt, várható volt, hogy nem fogja tudni tartani a 2024 őszére belőtt premiert. Nem is sikerült, nemrég ismét eltolták a Bloodlines 2 megjelenését, jelen állás szerint valamikor 2025 első felében számíthatunk rá.
A fejlesztői pokolban senyvedő Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2-vel tehát alaposan meggyűlt a baja a Paradoxnak, ami rányomta a bélyegét a kiadó műfajhoz való hozzáállására is, legalábbis ez jön le abból az interjúból, amit most a vállalat helyettes-ügyvezetője, Mattias Lilja adott a PC Gamernek. Lilja azzaé lezdte, hogy egy hajszálon múlott a játék sorsa:
"Ha nem találtuk volna meg a The Chinese Roomot, és nem láttuk volna a korai elképzeléseiket a játékkal kapcsolatban, akkor a projekt törlése lett volna a következő logikus lépés, mert nem tudtuk volna úgy folytatni, ahogyan korábban."
Lilja szerint azonban elhárult a veszély, és az újabb halasztás ellenére révbe érhetnek:
"Nagyon sokáig készült, de mostmár látjuk, ahogy a játék kezdi felvenni a végleges formáját... és úgy gondoljuk, hogy ez egy igazi World of Darkness-élmény lesz".
Az viszont kiderült az interjúból, hogy még ha a Bloodlines 2 nagy siker is lesz, a Paradox inkább hagyná, hogy mások licenceljék az IP-t, mint új játékot fejlesztene:
"Nem a mi stratégiai irányunk, hogy ilyen játékot készítsünk. Tehát ha a Bloodlines 2, ha Isten is úgy akarja, sikeres lesz, a Bloodlines 3-at valaki más fogja megcsinálni a tőlünk kapott licenc alapján. Azt mondanám, hogy ez egyfajta stratégiai alternatíva lenne. De ez még mindig kívül esik azon, amivel foglalkozni szoktunk, mi nem ismerjük ezeket a dolgokat, szóval valószínűleg hagynunk kellene, hogy más csinálja."
Bár a Paradoxnak van egy saját, kisebb kiadója, a Paradox Arc, amelyen keresztül bátrabban kísérletezhet, Lilja szerint egy nagy volumenű szerepjáték ennek a portfóliójába sem illik bele. Valami nagyon mással kellene próbálkozniuk akkor, például egy cRPG-vel, de még az is hatalmas befektetés lenne, főleg úgy, hogy manapság a Baldur's Gate 3 miatt magasabbak az elvárások, mint valaha. Tehát a bevételi eredményektől függetlenül a Bloodlines számukra "zsákutca".
"Néhány stúdió stratégiai beruházásokat, hosszú távú terveket hajt végre, mert úgy érzik, hogy túl magas az ára annak, ha nem teszik meg. De azt hiszem elég egyértelmű, legalábbis számomra, és szerintem számodra is, hogy a Bloodlines még a legjobb esetben sem rendelkezik szuper hosszú élettartammal. Ezeknek a játékoknak nem ilyen a természetük. A játékosok beáramlanak, van egy kis szájpropaganda, és van egy csúcspontjuk, aztán elfelejtődnek. És ez nem az a fajta játékmenet, ami idővel annyira fejlődik. Szóval szerintem részben ezért nem igazán vonzóak számunkra az ilyen típusú játékok."
Ami pedig a Bloodlines 2 jövőjét illeti, a vállalat helyettes-ügyvezetője kihangsúlyozta, hogy nem dobnak ki játékokat, inkább biztosítják, hogy működjenek, és gondoskodnak róla, hogy beváltsák az ígéreteiket, a többi már a játékosokon múlik.