Aligha lehetne azzal vádolni a közelmúltban a Nacon tulajdonába került, egyébként szerepjátékokra szakosodott Spiderst, hogy eredeti ötletek helyett futószalagon szállítaná a folytatásokat. A tavaly megjelent, és minden korábbi játékánál kedvezőbben fogadott GreedFall után ismét egy új IP-n dolgozik.
Meglehetősen egyedinek mondható a Steelrising témaválasztása, hiszen eddig nem túl sok szerepjáték dolgozta fel a nagy francia forradalmat. Igaz, a történelmi hűség ezúttal többszörösen csorbát szenved, bár ez nem feltétlenül baj, hiszen a fejlesztők tudatosan írták át az eseményeket kezdve azzal, hogy XVI. Lajos automatákból álló serege vérbe fojtotta a forradalmat. A király hitvese, Marie Antoinette képtelen elviselni a nép szenvedését, ezért utasítja személyi testőrét, a szintén automata Aegist, hogy keresse fel alkotóját és vessen véget a mészárlásnak.
A Steelrising nagyobb hangsúlyt fektet az összecsapásokra, mint a GreedFall és a The Technomancer, emiatt fluid harcrendszert terveznek hozzá. Aegist hétféle fegyvertípussal (például alkímiai puskákkal) szerelhetjük fel, ezeket nagyrészt a testébe építve hordja, és úgy fejleszthetjük, hogy gyorsabbá vagy szívósabbá váljon, esetleg nagyobb kárt tegyen ellenfeleiben. Hősnőnk (elvégre női formát kapott) Párizs utcáinak felfedezése közben viszonylagos szabadságot élvez, felkapaszkodhat az erkélyekre és akár titkos átjárókra is bukkanhat.
Rengeteg kérdést hagytak még nyitva a fejlesztők, mert még a megjelenés évéről sem esett szó. Valószínűleg legkorábban 2021 végén vehetjük kézbe, de az is benne van a pakliban, hogy 2022-re csússzon, vagy akár a rá következő évre. Ezzel is magyarázható, hogy a PC mellett kizárólag PS5-re és Xbox Series X-re tervezik kiadni.
Hogy tetszik a Steelrising koncepciója?