A Starfield rendezője, Todd Howard minden egyes nyilatkozatával azt igyekszik kihangsúlyozni, hogy a csapat legújabb játéka mennyivel lesz több az eddigi alkotásaiknál. Sok tekintetben ez is a régi Bethesda RPG-vonalat viszi majd tovább, de sor kerül igencsak fontos változásokra.
A legdominánsabb az lesz, hogy a nagyszabású szerepjáték realisztikus környezetet kap, de az sem elhanyagolható, hogy száznál is több csillagrendszert fedezhetünk fel, vagy hogy magunk tervezhetjük meg a saját űrhajónkat. Fontos szerepet kap a beszédkészségünk is, legyen szó a frakciókhoz való csatlakozásról, az NPC-kkel való társalgásról vagy a társaink kezeléséről.
Most a Bethesda elindított egy új kérdezz-felelek videósorozatot, amelynek első részében Howard megosztott néhány részletet arról is, hogy mire számíthatunk a Starfield csillagrendszereiben folytatott beszélgetéseink során. A fejlesztő szerint visszatérnek a klasszikus Bethesda-stílusú párbeszédrendszerhez, azaz számos módon reagálhatunk majd az adott karakterre és az érzelmeire.
Howard újra elmondta, hogy az Oblivion meggyőzéses minijátékának elemeit felfrissítették és beépítették a Starfield dialógusaiba, így a meggyőzés egészen egyedi lesz. A játékosok pontokat költhetnek majd, hogy megkapják, amit akarnak, a bemutatott példában négy különböző párbeszédlehetőséget láthatunk: a +1-es opció passzív volt, a +5-ös pedig nagyon agresszív, rajtunk áll, hogy miképpen balanszírozunk.
"Olyan érzés, mintha a párbeszéd része lenne, de pontokat költesz a meggyőzésre. Természetesnek érzem, nem úgy, mintha valami más módba léptem volna, ahol nem a szokásos párbeszédeket folytatom".
A fejlesztő azt is elárulta, hogy a Starfieldben több elágazó párbeszéd lesz, mint bármelyik korábbi játékukban, és azon dolgozik a csapat, hogy a mennyiség mellett mélység is legyen bennük. A nagyságrendet jól tükrözi, hogy Howard szerint épp most lépték át a 250 ezer sornyi dialógust. Összehasonlításképpen: a Skyrim 60 ezerrel, a Fallout 4 pedig 111 ezerrel rendelkezett.
Egyébként a videóból az is kiderül, hogy a Starfieldet többek között az 1984-es űrszimulátor, a SunDog: Frozen Legacy, valamint a Traveller nevű szerepjáték inspirálta, illetve az is, hogy kemény sci-fi lesz-e. Próbálkoztak ugyanis néhány nagyon realisztikus rendszert is megvalósítani a kvantumfizika és a tér meghajlítását tanulmányozva, de az űrhajóból kifogyott az üzemanyag, ami megakasztotta az élményt, ezért változtattak rajta. A hajóban lévő üzemanyag és a gravitációs meghajtó csak azt korlátozza, milyen messzire mehetünk, de nem fog elfogyni a nafta.
A Starfield megjelenése valamikor 2023 első felére várható PC-n és Xbox Series X/S-en.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.