Ha a Mass Effect: Legendary Editiont nem számoljuk, akkor a BioWare utolsó két játéka (az Anthem és a Mass Effect: Andromeda) nem aratott éppenséggel osztatlan sikert a játékosok körében, és az azokat megelőző Dragon Age: Inquisition is megosztó volt, szóval éppen itt az ideje, hogy a stúdió mutasson valami ütőset. De az új Mass Effect előtt még mással próbálnak meg javítani megítélésükön.
A Dragon Age: The Veilguardban az eddigi információk alapján minden potenciál megvan ahhoz, hogy sikert jelentsen a BioWare számára: többek között dinamikus harcrendszer, részletes testreszabási lehetőségek, rengeteg dialógus, a döntéseink fontossága, szabad romantikázás, fedetlen idomok és egy felfedezésre váró nyitott világ vár ránk.
A fejlesztők egyre többet és többet árulnak el a játékmenetről az őszi megjelenéshez közeledve, ezúttal éppen arról beszéltek az Edge magazinnak adott interjújukban, hogy milyen két elemet nem örökölt meg a The Veilguard a korábbi Dragon Age játékoktól. Az elmondottak alapján a BioWare azt szerette volna, ha tényleg úgy érezzük, hogy mi irányítunk minden akciót, minden blokkolást, kitérést, így a harcrendszerrel a gyors reakcióra való képesség volt az első és legfontosabb cél.
Ennek érdekében a csapat úgy döntött, hogy megszabadul a taktikai kamerától (ez tette lehetővé korábban, hogy harc közben megállítsuk a játékot és utasításokat adjunk a társainknak), valamint nem fogjuk tudni irányítani sem a csapattagokat. A játék rendezője, Corinne Busche elmondta:
"Azt akartuk elérni, hogy úgy érezd, te vagy Rook - ebben a világban vagy, és tényleg számítanak a tetteid. Nagyon szerettük volna, hogy a társak olyan érzetet keltsenek, mintha teljes mértékben önálló karakterek lennének, és ők irányítanák a saját cselekedeteiket. Saját döntéseket hoznak. Te, mint a csapat vezetője, befolyásolhatod őket és parancsolhatsz nekik, de ők a saját maguk urai".
Busche szerint érthető, ha elsőre úgy tűnik, hogy a társak irányításának megszűnése olyan érzetet kelt, mintha elvettek volna tőlünk valamit, de a tesztelések során azt tapasztalták, hogy így jobban be lehet vonódni a harcba és a játékba, mint korábban. A The Veilguard ugyanis egy sokkal akciódúsabb játék, technikailag többet követel a játékosoktól, mint az elődei, így túl megterhelő lett volna még a társakkal is foglalkozni, a tapasztalataik alapján "nem igazán fokozta volna a játékélményt", sőt az elmondottak miatt bizonyos mértékig káros is volt a játékmenetre nézve.
A Dragon Age: The Veilguard valamikor idén ősszel érkezhet meg PC-re, PS5-re és Xbox Series X/S-re. Akkor kiderül majd, hogy jó döntés volt-e mindez a BioWare részéről. Szerintetek?
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.