A League of Legends bétájának indulásakor a DotA All-Stars játékosai közül sokan fogadták örömmel (köztük én is), hogy 20 perc után a csapatoknak lehetőségük nyílt feladni a meccseiket. Egy olyan műfajról beszélünk, ahol 1-1 mérkőzés 40 percig, vagy akár egy óráig is elhúzódhat, ebből kifolyólag a LoL nagyot nyert ezzel a tulajdonképpen kényelminek is nevezhető funkcióval.
A DotA táborának egy része viszont makacsul tartotta magát ahhoz az álláspontjához, mely szerint a korai feladás lehetősége többet ártana, mint amennyit használna. Ettől függetlenül a profi mérkőzésekben már régóta létezett ez a funkció.
A Valve végül úgy döntött, hogy ugyan limitált megoldással, de csak behozza a kapitulációt a mindennapi Dota 2 meccsekbe is. Egyelőre csak teljes, ötfős csapatok dobhatják el a meneteket, és ők is csak 30 perc letelte után. Ha valakinek elege lett, akkor beírhatja, hogy "gg" és elindul a folyamat. A résztvevőknek van 10 másodpercük, hogy meggondolják magukat, de ha hagyják lepörögni az időzítőt, akkor felrobban a bázis.
Az ötfős csapatok egyébként már nem csak teljes, szint ötfős partik ellen mehetnek harcba: a meccskereső bármilyen öt szereplős összeállítás ellen beküldhet egy teljes csapatot. Ez azt jelenti, hogy amíg mi négy haverunkkal vonulunk ki a pályára, addig lehet, hogy a csatatér túloldalán egy kétszemélyes és egy három fős osztag vár bennünket. Ez a felállás nyilván az ötfős parti felé billenti a mérleg nyelvét az erősebb csapatkohéziónak köszönhetően.
Ennek a döntésnek amúgy az a megfontolás áll a hátterében, hogy ily módon a meccskereső könnyeben találhat ellenfeleket. De hogy a változtatás hatása mennyire lesz pozitív, az majd csak a következő hetekben derül ki.