Tegye fel a kezét, aki találkozott az utóbbi öt-hat évben olyan jól összerakott, igényes Star Trek játékkal, ami nem az előbb említett időintervallumot megelőzően látott napvilágot! Senki? Nem mondhatnám, hogy meglep. Pedig a Star Trek univerzumban hatalmas potenciál rejtőzik, amit valamiért sem a jogtulajdonos Viacomnak, sem a játékfejlesztőknek, kiadóknak nem sikerült kiaknázni az utóbbi néhány évben. Oké, elvileg jövőre, a következő mozifilmmel párhuzamosan érkezik a kooperatív lövöldére formált Star Trek, de tudjuk jól, hogy mi szokott történni a filmes játékokkal. Tisztelet a kevés kivételnek persze.
Éppen ezért lesz hiánypótló a Crysis 2 alapjaira építkező Star Trek: Enterprise - M.A.C.O., amire JohnBart becenevű, a fejlesztésben résztvevő olvasónk hívta fel figyelmünket. Az ígéretes mod játékmenet tekintetében a Star Trek: Elite Force sorozatot idézi (nagyobbrészt lövöldözés, plusz egy kis bóklászás a hajó fedélzetén és beszélgetés NPC-kkel, valamint fejtörők megoldása), alkotói pedig körítésként a kelleténél hamarabb elkaszált Enterprise sorozatot választották, ami előtt tisztelegve a soha el nem készült ötödik évadot videojátékos formában, epizódokra bontva nyújtják át nekünk.
Az ötlet eredetileg a Source motoros Enterprise: Temporal Cold War mod képében öltött volna testet, de végül nem sikerült befejezni. Kisebb szünet után a lelkes fejlesztők újra nekiláttak a projektnek, csak épp más címen, a Half-Life 2 motorja helyett a CryEngine 3-ra alapozva.
A Star Trek: Enterprise - M.A.C.O. története egy évvel játszódik a negyedik évad eseményei után, és a földi-romulán háborút kirobbantó előzményeket dolgozza fel. Az egyórásra tervezet lineáris történetvezetésű epizódok során a játékos az elit katonákat tömörítő Military Assault Command Operations egy tagjának egyenruhájába bújik.
A fejlesztők pillanatnyilag az első epizódon dolgoznak. Igyekeznek úgy kialakítani a kritikus fontosságú bevezetőt, hogy az mind a sokat megélt rajongók, mind az újoncok számára élvezetet nyújtson.
Szurkoljunk hát együtt a srácoknak (akik között magyarok is akadnak), hogy ezúttal ne legyenek kénytelenek félbehagyni a munkát, s ha szeretnétek segíteni nekik, akkor jelentkezzetek bátran a csapatba, ami szívesen lát karaktermodellezőket, animátorokat és programozókat egyaránt.