Az idei kétségkívül a játékipar utóbbi éveinek egyik legerősebbike, hiszen szó szerint úszunk a remek élményekben a The Legend of Zelda Tears of the Kingdomtól a Diablo IV-en át a Baldurs Gate 3-ig, így szinte szürreálisnak hat, hogy minden idők egyik legsilányabb játéka, a májusban kiadott The Lord of the Rings: Gollum is ott van a 2023-as megjelenések sorában.
A hamburgi illetőségű Daedalic Entertainment alkotása olyan rosszul sikeredett, hogy egyetlen árva pozitívumot sem tudtunk írni a róla, a lesújtó véleményt pedig más kritikusok és a közönség is széles körben osztotta, így a német csapat végül kiadott egy bocsánatért esedező levelet, majd fel is hagyott a játékfejlesztéssel. Ezen a ponton azt hittük, hogy vége a csúfos sztorinak, ám nagyot tévedtünk.
A német Game Two ugyanis nemrég videós interjút készített a Deadalic csapatának két egykori tagjával, akik egybehangzóan állítják, hogy a bocsánatkérést nem is ők, hanem a kiadó Nacon publikálta, amely a ChatGPT chatbot segítségével állította elő a szöveget, a fejlesztőket pedig még csak nem is értesítette a levél létezéséről. A Daedalic Entertainment tehát végül úgy kért bocsánatot, hogy a csapat nem is tudott róla, és semmiféle beleszólása sem volt a közlemény tartalmába.
Ami pedig nem kevésbé érdekes, hogy a fejlesztők állítása szerint a játék teljes költségvetése mindössze 15 millió euró körül volt, ami egy AAA-nak szánt cím esetében nevetségesen kevés, és részben magyarázatot adhat arra, miért is lett ilyen silány a végeredmény. A szűkös keretek miatt a csapat nem tudott elegendő embert felvenni, végül pedig több átvezetőt is el kellett rejteniük, mert egyszerűen képtelenek voltak időben befejezni őket.
A jelek szerint tehát a The Lord of The Rings: Gollum története a színfalak mögött is pont olyan katasztrofális volt, mint amit mi láttunk belőle, ezen pedig csak vajmi keveset segített a nyáron kiadott utólagos javítás.