A szakmailag nem túl elismert, de anyagi siker elkönyvelésére mégiscsak alkalmas Bulletproof után Curtis James Jackson III. újfent ámokfutásba kezd a HDTV-k képernyőin. A Blood on the Sand az első rész közvetlen folytatásának tekinthető, ám az elődtől eltérően nem a High Woltage fejleszti, hanem a Swordfish Studios. Utóbbi feladata lett volna egyébiránt konzolos veriziót portolni a World in Conflict-ból, de sok egyéb játék és fejlesztőcsapat mellett ők is lapátra kerültek az Activision nyári nagytakarítása után.

Az Unreal-motoros akciójáték fogta meg talán legkevésbé a GSO olvasóit, mégis elsők között sikerült biztos menedékre lelnie a THQ karjaiban.
Kooperatív (drop-in, drop-out) multiplayer, járművezetés, légiharc, rengeteg robbanás, és exkluzív, máshol nem hallható "muzsika" 50 Cent-től és G-Unit-tól.